skip to Main Content
بی‌آبی در «بشیرآباد» باعث سقط جنین می‌شود
جامعه کیوسک

بی‌آبی در «بشیرآباد» باعث سقط جنین می‌شود

در حالی که بسیاری از مسئولان نسبت به کاهش نرخ جمعیت در کشور هشدار می‌دهند و مردم را به فرزندآوری تشویق می‌کنند، مردم ایران در برخی از مناطق کم‌برخوردار به خاطر فقدان نیازهای اولیه خود، مجبور به سقط جنین می‌شوند.

«بشیرآباد» روستایی در فاصله ۲۷ کیلومتری شهرستان تربت‌جام است که سال‌هاست با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند. تنها منبع آب شرب مردم تانکر سیاری است که روستاییان برای استفاده از آن باید دبه‌های آب را از قنات تا خانه‌هایشان حمل کنند. حمل این دبه‌ها و فرغون‌های سنگین برای زنان باردار منطقه سبب شده تا فرزندانشان سقط شود.

امیرحسین بانکی‌پور نماینده مجلس امروز با هشدار نسبت به نرخ رشد جمعیت در کشور گفته: «رسیدن به نرخ رشد زیر یک درصد برای جمعیت کشور بسیار خطرناک و بحران جمعیت کاملا ملموس است.»

چندی پیش معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان هم سیاست‌های جمعی گذشته را برای افزایش نرخ جمیعت بی‌حاصل خوانده و گفته بود: « دولت و قانونگذار هیچ تسهیلاتی که کمک‌کننده و ثمربخش باشد، به جز کارهای فرهنگی-تبلیغاتی انجام نداده است. افراد باید دارای مشوق‌ها و پشتوانه‌هایی باشند که به آنها اطمینان بدهد فرزندشان در یک محیط سالم فرهنگی رشد می‌کند.» او مشکل تامین معیشت و اقتصاد را علت اصلی خانواده‌ها به تک‌فرزندی و کاهش موالید معرفی کرده بود.

عکس‌های علیرضا معصومی عکاس خبرگزاری ایسنا از روستای بشیرآباد را ببینید.

همچنین بخوانید:  مبارزه بومی با خشونت علیه زنان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗