skip to Main Content
یک تانکر آب برای بزرگترین بخش اهواز
زمین سیاست کیوسک

یک تانکر آب برای بزرگترین بخش اهواز

یک تانکر آب ۱۲ هزار لیتری از استان چهارمحال و بختیاری برای رفع نیاز آب آشامیدنی به غزانیه خوزستان با ۳۰ هزار نفر جمعیت اعزام شده است. بهرامی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با ایرنا خبر داده که بحران آب آشامیدنی مربوط به تامین آب شرب از آب‌های زیرزمینی و خشکسالی‌های اخیر است.

مردم غیزانیه، بزرگترین بخش شهرستان اهواز در استان خوزستان با ۶۰۰ حلقه چاه نفت با مشکل کم‌آبی روبرو هستند.البته این مشکل نه جدید است و نه تنها مشکلی که مردم این منطقه با آن برای حیات خود روبرو هستند.

بنابر سنجش‌های سازمان جهانی بهداشت، دسترسی مناسب به آب آشامیدنی یعنی منبع آب در فاصله ۱۰۰۰ متری یا ۲۰ دقیقه‌ای از محل زندگی قرار دارد و برای هر فرد خانواده ۲۰ لیتر در روز آب را تامین می‌کند. این دسترسی تنها برای نوشیدن و بهداشت اساسی تعریف شده و حتی شست و شو را در بر نمی‌گیرد. در بهترین وضعیت هر فرد باید امکان مصرف میانگین ۱۰۰ لیتر آب در روز را داشته باشد.

با در نظر گرفتن رشد جمعیت میانگین در جهان (۸.۱ بیلیون نفر در سال ۲۰۲۵) در کنار تمرکزگرایی شدید در شهرها و تاثیرات تغییرات اقلیمی، بروز و گسترش نارضایتی‌های اجتماعی بر سر دسترسی به آب کافی و سالم ناگزیر به نظر می‌رسند. نابرابری در دسترسی انسان‌ها به منابع مصرف آب الزاما ربطی به میزان منابع ندارد. آمریکای لاتین بالاترین سرانه میزان آب آشامیدنی در جهان را دارد. نزدیک به ۳۰ درصد منابع آب جهان در آنجا متمرکز شده اند ولی نزدیک به نیمی از ساکنین آن قریب به ۳۰۰ ملیون نفر از دسترسی به آب آشامیدنی محروم هستند.

همچنین بخوانید:  شالی كاری در زمين‌های تشنه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗