skip to Main Content
بیکاری بر اثر کرونا در ۳۵ درصد خانوارهای تهران
اقتصاد جامعه کیوسک

بیکاری بر اثر کرونا در ۳۵ درصد خانوارهای تهران

نتایج پنجمین نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری و ایسپا که از ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران انجام شده از نگرانی شدید خانوارها از وضعیت اقتصادیشان در سال جاری حکایت دارد.
نگرانی از پیامدهای اقتصادی کووید ۱۹ در میان خانوارهای تهرانی رشدی فزاینده دارد. افت فعالیت کسب و کارها، بیکاری و تورم فزاینده بر روی هم چشم‌انداز تاریکی از ماه‌های پیش رو برای بسیاری ساکنان تهران رقم زده است.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی ۸۲ درصد پاسخگویان نگران بروز مشکلات اقتصادی در ماه‌های آینده برای خانواده خود هستند.
برای ۶۴ درصد میزان نگرانی «زیاد» و برای ۱۸ درصد متوسط است.
نکته اینجاست که این نگرانی فارغ از وضعیت اشتغال و محل سکونت امری فراگیر است و نمی‌توان آن را منحصر به شاغلان بخش خصوصی یا ساکنان مناطق فقیرنشین تهران دانست که احتمالا اثرپذیری آنها از تبعات پاندمی کرونا بیشتر است.
در پرسشی دیگر از افراد که در مورد هزینه‌های خانوار از زمان شروع کرونا سوال شده است، ۴۳ درصد از پاسخگویان گفته‌اند هزینه‌هایشان افزایش یافته است. این افزایش هزینه نیز در شمال و جنوب تهران تفاوت چندانی ندارد.


در همین نظرسنجی ۳۵ درصد از افراد اعلام کرده‌اند حداقل یک نفر در خانواده‌شان وجود دارد که به سبب کرونا بیکار شده است.
تبعات اقتصادی کرونا در پیوند با اثر تحریم‌های بین‌المللی، کاهش قیمت نفت و ارزش پول ملی چشم‌اندازی نامشخص و نگران‌کننده برای شهروندان تهرانی ترسیم می‌کند.

۴۳ درصد خانوارهای ساکن تهران با افزایش هزینه‌ها و یک سوم بعد از کرونا با بیکاری مواجه شده‌اند. «از دست دادن درآمد» و «افزایش هزینه‌ها» به شکلی خانوارهای تهرانی را زیر منگنه قرار داده‌است که ۸۲ درصد نگران بروز مشکلات اقتصادی در ماه‌های آتی‌اند.

همچنین بخوانید:  نمایندگان کارگری امسال هم مصوبه مزد را امضا نمی‌کنند؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗