skip to Main Content
اخراج پرستاران بیمارستان‌های خصوصی در اوج کرونا
جامعه کیوسک

اخراج پرستاران بیمارستان‌های خصوصی در اوج کرونا

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در نامه‌ای به وزیر بهداشت به اخراج پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی به بهانه کرونا اعتراض کرد. محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در این نامه نوشته «چند روزی است که در اقدامی عجیب و کاملا غیرمنتظره، تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی […] به بهانه‌های واهی (عوارض ناشی از کرونا!!)؛ اقدام به تعدیل و اخراج نیروهای پرستاری خود کرده‌اند.»

در هفته گذشته نیز زمزمه‌هایی از تعدیل گسترده پرستاران و پرسنل بیمارستان خصوصی آتیه در تهران شنیده شد.

سخنان رئیس بیمارستان آتیه از آنجایی شگفت‌آور است که این بیمارستان یکی بیمارستان‌های ثروتمند کشور به شمار می‌آید. در سال ۱۳۹۲ با فروش سهام بیمارستان «آتیه غرب یا آتیه‌ی دو» شروع شد و این بیمارستان بنا بود بزرگترین بیمارستان خصوصی تاریخ آسیا و خاورمیانه با ۷۰۰ تخت خواب و ۱۸۱۰۰۰ مترمربع زیربنا در ۳۳ طبقه باشد.

 

پرونده بیمارستان شماره ۲ آتیه از حیث فرار مالیاتی، تهدید پزشکان، و نداشتن جواز ساخت مناسب خبرساز بود تا جایی که به خاطر سطح گستردگی تخلفات اصطلاحا از آن با نام «پرونده شاندیز دو» نام برده‌ می‌شد.

حال مشخص نیست چرا در روزهایی که بیمارستان‌های کشور بالاترین سطح متقاضی و نیاز به کادر درمان را دارند، و کادر پزشکی و پرستاری نیز در شدید‌ترین فشارها قرار دارند، بیمارستان‌های خصوصی که بنگاه‌های اقتصادی پرقدرتی‌ به شمار می‌آیند دست به تعدیل نیرو زده‌اند.

همچنین بخوانید:  87 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های پولی تحصیل می‌کنند

خصوصی‌شدن درمان و بهداشت به هدف سودزایی در سال‌های گذشته خصوصا در دولت حسن روحانی پیش برده شده است و تبعات بسیاری از جمله فساد مالی، اولویت یافتن سود بر درمان بیماران، ارزان‌سازی پرستاران، و نیز محرومیت رفته‌رفته و نابرابر اقشار کم‌درآمد از درمان مناسب دارد. سال گذشته نیز دبیرکل خانه پرستار با اشاره به وضعیت بحرانی نیروی مورد نیاز در این حوزه تقاضای بالا بردن بودجه‌ را کرده بود، و عدم تخصیص ردیف بودجه برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۹۸را موجب نگرانی و ناامیدی صنف پرستار خوانده بود.

 

یک نظر
  1. این اشک ها به اشک تمساحی بیش شبیه نیست. یکی نیست بگه : آقای دکتر چرا تعدیل نیرو میکنید واشک تمساح میریزید، ساخت اون یکی بیمارستان رو فعلا متوقف کنید. چرا پرسنل رو از نون خوردن می اندازید. حق اخراج پرسنل را ندارید.از سودی که سهامداران طی سالها برده اند حقوق و مزایا را حد اقل تا زمانیکه اوضاع مناسب شود بدهید .این پرسنل به گردن سهامداران حق دارند و در سختی ها باید حمایتشان کرد.
    بله در همین بیمارستان در زمان قبل از کرونا برای عملهای جراحی هزینه های من درآوردی مثل هزینه کپی و اسکن و … به بیمار تحمیل می شد که شامل هیچ بیمه ای نمی شود و به راحتی این پولها را از بیماران دریافت می کردند باید اشک بیمارانی که انواع بیمه ها را داشتند و این هزینه ها را هم از جیب می دادند هم دید.
    دقیقا همین بیمارستان برای یک برگ کپی برای بیمه‌تکمیلی از بیمار پول میگرفت این اقا یادش رفته برای هر قدمی که تو بیمارستان اینا میزدی باید پول میدادی اون‌پولها را صرف چه کاری کردی ؟ باید به فکر امروز بودی باید انها را خرج اونور ابتون نمیکردین و برای اتیه پرسنل نگه میداشتی این گریه ها از روی نادانی و‌ندانم کاری و اصراف است
    بیمارستان های تهران که فقط دارند بیزنس می کنند. راه براه شعبه ۱ و شعبه ۲ و … می زنند و پولشویی های کلان انجام میدن. که متاسفانه با وزارت بهداشت و دولت دست شون تو یه کاسه است برای همین انقدر راحت دارن برای انباشتن پول هایی که از خون و درد و بیماری مردمه ، پولهای کلان به جیب می زنند. مگر حقوق یک پرستار چقدره؟ ۲ تومن یا نهایت ۳ تومن . پرستارا اگر یک روز اعتصاب کنند کل بیمارستاناتون می خوابه که. چرا اینقدر خودخواهید ؟ چرا نمی فهمید؟ چرا تو این بحرانی که کار نیست پرسنلی که براتون سالها کارکردن و اخراج می کنید از نون خوردن می اندازید و هزار و یک تبعاتی که گریبانگیرجامعه خواهد شد. خجالت آوره واقعا.هیچکس هم صداش درنمیاد. این اشک های تمساح فقط برای فریب اذهان عمومی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗