skip to Main Content
برای پیامک رمز دوم پویا باید پول بدهید
اقتصاد دانش کیوسک

برای پیامک رمز دوم پویا باید پول بدهید

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید در خصوص رایگان بودن پیامک رمز دوم پویا تاکنون مذاکره‌ای با بانک مرکزی انجام نشده است.

وی می‌گوید تراکنش‌های پیامکی در اپراتورهای مخابراتی هزینه دارد و با بانک مرکزی در خصوص این‌که بانک این هزینه را بپردازد یا مشترکان، توافقی صورت نگرفته است. وی اضافه کرد: تاکنون هر مبلغی که از مشترکان بابت پیامک دریافت رمزدوم کسر شده، قانونی بوده و تخلف اپراتور محسوب نمی شود؛ چرا که هر پیامک هزینه دارد و مشترک باید هزینه آن را پرداخت کند و تا جایی که من می دانم توافقی مبنی بر رایگان بودن پیامک از سوی بانک ها با اپراتورها صورت نگرفته است.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌های خود همواره تأکید داشته است که ارسال و دریافت پیامک برای دریافت رمز دوم پویا برای مشتریان هزینه‌ای ندارد و بانک‌ها مجاز نیستند بابت ارسال این پیامک از مشتری وجهی دریافت کنند. اما هم‌اکنون مشتریان نظام بانکی برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک باید قبول کنند که از آن‌ها هزینه کسر می‌شود.

بحث دریافت هزینه در قبال ارایه خدمات بانکی همواره در دستورکار بانک مرکزی بوده است. پیش از این پیامک تراکنش‌های بانکی نیز، با این استدلال که بانک‌ها می‌بایست این هزینه را به مخابرات پرداخت کنند، مشمول پرداخت هزینه شد که هر سال مبلغ آن افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید:  آمریکایی‌ها باید برای رفتن به اروپا ویزا بگیرند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗