skip to Main Content
نیمی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی اهواز ماشین ندارند
جامعه کیوسک

نیمی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی اهواز ماشین ندارند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اعلام کرده اهواز با جمعیت یک میلیون و ۴۲۰ هزار نفر، در مجموع ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی دارد که ۷ ایستگاه فاقد خودروی آتش‌نشانی هستند. ابراهیم قنبری گفته «این ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی باید ۱۶۴ خودرو داشته باشند اما در این تعداد ایستگاه، تنها ۵۶ خودرو داریم که در بارندگی اخیر ۱۹ خودروی سازمان آتش‌نشانی اهواز از گردونه فعالیت خارج شدند؛ بازسازی و برگرداندن این خودروها بالغ بر ۷/۵ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد».

وی هشدار داده که «با توجه به حجم ماموریت‌های این سازمان و این کمبود خودروها، اگر حادثه‌ای رخ دهد، خودروهای آتش‌نشانی با تأخیر به مقصد می‌رسند و باید توجه کرد که خودروهای آتش‌نشانی اهواز قدمت ۲۵ ساله دارند».

قنبری در مورد دیگر کمبودهای آتش‌نشانی اهواز گفته «از سال ۸۹ به بعد هیچگونه تجهیزاتی به سازمان آتش‌نشانی اهواز افزوده نشد. اکنون لباس ایمنی و آتش‌نشانی برای آتش‌نشانان نداریم و با کمبود دستگاه تنفسی نیز مواجه هستیم».

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز شرایط این سازمان را «بد» توصیف کرده و توضیح داده «به تناسب جمعیت اهواز، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی اهواز باید به ۲۳ ایستگاه و خودروهای آتش‌نشان نیز باید به ۱۸۴ خودرو افزایش یابند. همچنین ۶۷۰ باید نیرو داشته باشیم اما اکنون ۳۶۰ نیرو داریم».

همچنین بخوانید:  دمای هوای اهواز به ۵۱درجه سانتیگراد می‌رسد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗