skip to Main Content
معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان: «نسل بعدی مانند نسل ما صبور و خویشتن‌دار نبودند!»
سیاست کیوسک

معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان: «نسل بعدی مانند نسل ما صبور و خویشتن‌دار نبودند!»

معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با آرمان ملی گفته است: «نسل بعدی مانند نسل ما صبور و خویشتن‌دار نبودند. بسیاری از مشکلات کنونی جوانان کشور به دولت آقای احمدی‌نژاد باز می‌گردد. دولت آقای احمدی‌نژاد مطالبات بیش از حد و بی‌منطق در بین جوانان و اقشار مختلف مردم ایجاد کرد.»

محمدمهدی تندگویان همچنین گفت: «اتفاق مهم دیگری که در اغتشاشات اخیر نیز نمود بارزی داشت بی‌اخلاقی بود که از طرف مسئولان اجرایی کشور به مردم و جوانان منتقل شد. تا قبل از دولت آقای احمدی‌نژاد ما شاهد این همه بی‌اخلاقی و بی‌ادبی از سوی مسئولان کشور نبودیم. در دولت‌های نهم و دهم شخصیت و حرمت افراد به راحتی شکسته می‌شد. نمونه بارز آن اتفاقات رخ داده در مناظره‌های ریاست جمهوری در سال ۸۸ بود که شاهد بی‌اخلاقی‌های زیادی از سوی آقای احمدی‌نژاد و زیر سوال بردن شخصیت‌های برجسته کشور بودیم و در نتیجه آن بی‌ادبی و بی‌اخلاقی به جامعه تزریق شد. از سوی دیگر آقای احمدی‌نژاد با سخنرانی سوال برانگیزی که در میدان ولیعصر تهران انجام داد و از الفاظ نامناسبی برای رقبای خود استفاده کرد لشکرکشی خیابانی را در کشور نهادینه کرد. موضوع جوانان در حوزه مدیریتی و سیاستگذاری در اغلب سال‌های گذشته بلاتکلیف بوده و بنده معتقدم امروز نیز بلاتکلیف است.»

معاون وزارت ورزش و جوانان همچنین بدون توجه به تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در بخشهای مختلف جغرافیای ایران، ویژگی‌هایی کلی و گنگ را به هر نسل تعمیم می‌دهد. به گفته وی «اغلب جوانانی که در اعتراضات اخیر حضور داشتند مهارت و نخبگی در آنها دیده نمی‌شد. این افراد هنگامی که در خیابان‌ها حاضر شدند توسط اغتشاشگران هدایت شدند و در نتیجه به سمتی حرکت کردند که فاقد نخبگی لازم بود و از سوی دیگر در راستای برنامه‌های اغتشاشگران بود.»

همچنین بخوانید:  طرح سه‌فوریتی برای تقویت نیروی قدس

بیش از شش سال پس از پایان دولت احمدی‌نژاد، مسئولان دولتی هنوز با ارجاع به آن مشکلات موجود را توضیح می‌دهند. تندگویان البته حالا قدمی فراتر گذاشته و اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ به مشکلات کشور را هم بروز «بی‌اخلاقی» مردم و جوانان می‌داند که از سوی دولت احمدی‌نژاد به آنها منتقل شده است.

 

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗