skip to Main Content
اوبر؛ دوباره در معرض خشم
سیاست کیوسک

اوبر؛ دوباره در معرض خشم

کاربران رسانه‌های اجتماعی در آمریکا، روز دوشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان)، بار دیگر خواستار تحریم اوبر شده‌اند

دلیل این کمپین اظهارات دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی‌الاصل اوبر، در مستند اَکسوس اِچ‌بی‌او بود که در آن قتل برنامه‌ریزی شده جمال خاشقجی را یک اشتباه بد ولی قابل بخشش در حد اشتباهات سهوی تکنولوژیکی نامیده بود. این اظهارات زمانی بیان شد که مصاحبه کننده پرسیده بود آیا عدم حضور اوبر در اجلاس سالانه‌ی داووس در کویر عربستان ارتباطی با قتل خاشقچی‌ داشته یا نه. خسروشاهی در پاسخ با اشاره به اینکه عربستان با چهارصد میلیون دلار سرمایه پنجمین سهام‌دار عمده‌ی اوبر است، قتل خاشقچی‌ را تنها یک اشتباه نهایتا بد توصیف کرده بود که با تصادف سال گذشته‌ی خودروی بی‌سرنشین اوبر که منجر به مرگ عابر پیاده شد برابری می‌کند.

فشار کاربران توییتر با هشتگ تحریم اوبر باعث شد که دارا خسروشاهی نهایتا در پایان روز دوشنبه در توییتر خود عذرخواهی کرده و نسبت به زبانی که در بیان مرگ خاشقچی استفاده کرده‌‌ است ابراز پشیمانی کند.

این بار سوم است که کاربران رسانه‌های اجتماعی خواستار تحریم اوبر شده اند. دفعه‌ی قبل ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) بود که اوبر به مطالبات رانندگانش -من‌جمله کاهش حق کمیسیون و بیمه- بی‌توجهی کرد و مردم در رسانه‌های اجتماعی در حمایت از رانندگان اوبر را تهدید به تحریم کردند و یک بار نیز در سال ۲۰۱۷،  وقتی رانندگان تاکسی فرودگاه نیویورک در اعتراض به فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا اعتصاب کرده بودند، اوبر با پایین‌ آوردن قیمت و اعتصاب‌شکنی تلاش داشت تا از موقعیت سواستفاده کند که با واکنش گسترده‌ و منفی مردم آمریکا مواجه شد. 

همچنین بخوانید:  تحریم یا رانت؛ کیفیت هوای کلان‌شهرها قربانی رابطه‌های حزبی می‌شود؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗