skip to Main Content
موافقت بدون ارزیابی سازمان محیط زیست باانتقال آب خزر
زمین کیوسک

موافقت بدون ارزیابی سازمان محیط زیست باانتقال آب خزر

با وجود مخالفت کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران با طرح انتقال آب خزر به کویر مرکزی به دلیل تخریب جنگل‌های هیرکانی و رانش و لرزش زمین، سازمان محیط زیست باانتقال آب خزر بدون ارزیابی موافقت کرد.

محمد الموتی دبیر «شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط‌زیست ومنابع طبیعی کشور» در گفت وگو با اسکان گفت: «علیرغم اینکه در جلسه روز چهارشنبه مدیران و مدیران کل محیط زیست ایرادهای زیادی به «گزارش مطالعات ارزیابی» طرح انتقال اب خزر گرفتند و گفتند طرح باید به روزرسانی و اصلاح شود، اما در نهایت با آن موافقت کردند. البته سازمان در انتها نوشته که اجرای پروژه مشروط به اصلاح مطالعات ارزیابی است؛ درست روشی که درباره سد گتوند انجام شد و نتیجه فاجعه بارش را هم دیدیم. این یک فاجعه مدیریتی و خطای آشکار است که هم وزارت نیرو و هم سازمان محیط زیست باید در قبال آن پاسخگو باشند.»

این در حالی است که بر اساس قوانین صریح از جمله قانون اساسی، قانون حفاظت وبهسازی محیط زیست و بسیاری از دیگر قوانینی که در این حوزه وجود دارد تمام پروژه‌های بزرگ باید برای گرفتن موافقت اصولی، مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی را به طور تمام و کمال انجام داده و آنگاه پس از بررسی این مطالعات سازمان حفاظت محیط زیست نظر نهایی خود را با پروژه فوق اعلام کند.

به گفته کارشناسان طرح انتقال آب خزر به سمنان تبعات محیط‌زیستی و اجتماعی بسیار دارد که دولت در تصمیمگیری خود لحاظ نمی‌کند.

همچنین بخوانید:  حال بد تالاب‌های ایران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗