skip to Main Content
مساله دوچرخه سواری نیست، حجاب است
کیوسک

مساله دوچرخه سواری نیست، حجاب است

هفته گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که خبر از ممنوعیت استفاده زنان از دوچرخه‌های اشتراکی بی‌دود را می‌داد. اما مشاور فرهنگی و اجتماعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد منع ثبت‌نام زنان در اپلیکیشن (نرم‌افزار) دوچرخه‌های اشتراکی اخیرا اعلام کرد:‌ شهرداری نه برای دوچرخه‌های خودش محدودیت استفاده خانم‌ها تعیین کرده نه برای بی‌دود. علی پیرحسین‌لو ادامه داد: دوچرخه‌سواری زنان منع قانونی ندارد؛ موضوعی که اخیرا سخنگوی قوه قضاییه نیز دو بار تصریح کرده است.
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه هم به تازگی در جمع خبرنگاران ضمن رد ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان گفته است: برای ما دوچرخه و خودرو مهم نیست، عفاف و حجاب مهم است. بی‌حجابی در داخل خودرو یا روی موتور و دوچرخه هیچ تفاوتی ندارد بنابراین دوچرخه‌سواری برای ما موضوعیت ندارد بلکه آنچه موضوعیت دارد، رعایت عفاف و حجاب است.
شهردار تهران پیروز حناچی نیز در این باره گفت : برای حل مشکل استفاده زنان از دوچرخه طرح‌هایی همچون دوچرخه سواری خانوادگی، اسکوتر برقی و افزایش سرویس‌دهی به پارک‌های مخصوص بانوان طراحی شده است که امیدواریم حساسیت‌های مربوطه را کاهش دهد. به لحاظ قانونی و شرعی هیچ مشکلی برای دوچرخه‌سواری بانوان وجود ندارد.
در سال‌های گذشته چندین بار از دوچرخه‌سواری گروهی زنان در شهرهای مختلف ایران جلوگیری شده است. به طور مثال مسئولان اصفهان دوچرخه‌سواری برای زنان را ممنوع اعلام کرده بودند و دادستان اصفهان به نیروی انتظامی دستوری مبنی بر برخورد و توقیف دوچرخه زنان ابلاغ کرده بود.

همچنین بخوانید:  روایتی تلخ از یک شب زندگی در گرمخانه زنان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗