skip to Main Content
دستفروشان چهارراه ولیعصر: طرح‌های ضربتی برای امنیت کشور خطرناک است
جامعه کیوسک

دستفروشان چهارراه ولیعصر: طرح‌های ضربتی برای امنیت کشور خطرناک است

چند روزی است شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به بهانه واقعه تیراندازی ۱۹ خرداد پارک دانشجو، به اجرای طرح ضربتی «انضباط شهری» در محور خیابان ولیعصر مبادرت کرده که منجر به تعطیلی معیشت بیش از ۲۰۰۰ دستفروش این محدوده شده است. در پی این اتفاق، بیش از ۱۷۰ نفر از دستفروشان چهارراه ولیعصر در نامه‌ای به شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران خواهان بازنگری در این طرح و رسمیت‌بخشی به شغل دستفروشی و تعامل با دستفروشان شده‌اند.

آنها در این نامه نسبت به «مخاطرات موجود در روند رسمیت‌بخشی و ساماندهی عادلانه و مورد توافق دستفروشی» ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند «در پی حادثه تیراندازی ۱۹ خرداد در محوطه تئاترشهر، برخی حساسیت‌ها و شائبه‌ها درخصوص دستفروشان چهارراه ولیعصر مطرح شد؛ این در حالی است که نظیر این حوادث تلخ را با مرور اخبار حوادث در مکان‌ها و فضاهای مختلف و بین اقشار گوناگون می‌توان شاهد بود و نمی‌توان ارتباط خاصی بین آن با دستفروشی یافت».

دستفروشان در بخش دیگری از این نامه به توصیف شرایط معیشتی خود پرداخته و آورده‌اند «دستفروشان در این محدوده که آن‌را می‌توان قلب فرهنگی شهر نامید به تامین نیازهای شهروندان، ایجاد نشاط اجتماعی، تقویت امنیت شهری و زیست شبانه یاری می‌رسانند. جمعیت بین دو تا سه هزار دستفروش این محدوده، برای تامین معیشت در شرایط رکود اقتصادی، بیکاری گسترده، تورم افسارگسیخته و تحریم‌های ظالمانه، کمر همت بسته‌اند و به تلاش خود متکی هستند. بدیهی است در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی موجود اجرای طرح‌های ضربتی و قهرآمیز که موجب به لطمه به معیشت جامعه و برهم خوردن نظم مردمی شهر می‌شود، نه تنها به تامین امنیت کمک نمی‌کند که برای امنیت کشور نیز خطرناک است».

همچنین بخوانید:  نظام سلامت و طرد بیماران غیراستاندارد

آنها خواستار اتخاذ رویکردی عادلانه و انسان‌محور، بازنگری در طرح «انضباط شهری» و توجه به مطالبات برحق‌شان شده‌اند و اعلام کرده‌اند «مردم فهیم و نجیب تهران از جمله دستفروشان زحمتکش چهارراه ولیعصر طی سال‌های متمادی نشان داده‌اند که در برابر ناملایمات و برای حفظ مصالح اجتماعی، صبوری پیشه کرده‌اند. قدردان صبر و نجابت این مردم شریف و زحمتکش باشیم و به مطالبات بر حق آنها توجه نماییم».

یک نظر
  1. دقیقا همینطوره وقتی کسی که آخره راهش و کسبش شده دست فروشی دیگه چیزی واسه از دست دادن نداره …در ضمن باعث ایجاد اشتغال و رشد اقتصاد کشوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗