skip to Main Content
از دولت بوی «مسکن مهر» می‌آید
کیوسک

از دولت بوی «مسکن مهر» می‌آید

مجوزی از طرف دولت به مدیران استانی بخش مسکن داده شد که به موجب آن این مدیران می‌توانند مسکن ارزان را در «زمین‌های بیرون از شهرها» تأمین کنند.

پیش از این در دولت احمدی‌نژاد پروژه‌های مسکن مهر در اراضی خارج از محدوده شهری شروع شد که از طریق جذب منابع مالی دولتی مسکن‌های انبوه ارزان‌قیمت ساخته می‌شد و در اختیار مردم قرار می‌گرفت. دولت روحانی نسبت به این پروژه انتقادات بسیاری داشته است و وزیر وقت دولت یازدهم آن را فاجعه‌آمیز و باعث ایجاد تورم دانسته بود.

در دولت یازدهم پروژه‌های بازآفرینی به‌عنوان جایگزینی برای «مسکن مهر» تعریف شده بود که دولت مدعی بود که این پروژه‌ها علاوه بر اینکه مسأله «بافت‌های فرسوده» را حل می‌کنند همچنین امکان عرضه مسکن ارزان را نیز فراهم می‌کنند.

ایده عرضه مسکن در اراضی بیرون شهرها از این موضوع نشأت می‌گیرد که قیمت زمین از هزینه کل ساخت مسکن حذف می‌شود بنابراین مسکن قابل عرضه ارزان خواهد بود اما این استدلال با انتقادات بسیاری همراه است چرا که ساخت مسکن در اراضی خارج از محدوده شهری جدا از اینکه امکان جدیدی برای زمین‌خواری فراهم می‌آورد همچنین به دلیل اینکه این مسکن انبوه نیازمند زیرساخت‌های شهری‌ست که تاکنون دولت نتوانسته برای آن بودجه‌ای تأمین نماید.

در زلزله کرمانشاه بخش مهمی از «مسکن مهر» تخریب شد که دلیل آن فقدان ایمنی و مصالح نامرغوب اعلام شد.

همچنین بخوانید:  ۲کشته و زخمی در انفجار معدن زغال‌سنگ دیزین
یک نظر
  1. گفته اید در زلزله کرمانشاه بخش مهمی تخریب شد.

    این همه فیلم از اونجا اومد و نشان داد نمای مسکن مهر تخریب شد. شما این را به کلیت یک ساختمان در مطلب تان نسبت می دهید. چه ارزشی دارد اینطور دروغ گویی و بیان و تحریف واقعیت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗