skip to Main Content
کل بودجه شهرداری منطقه ۲۲ از جریمه ایران‌مال تامین شد
جامعه کیوسک

کل بودجه شهرداری منطقه ۲۲ از جریمه ایران‌مال تامین شد

به گفته شهردار منطقه ۲۲ از مجتمع «ایران مال» رقمی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب جریمه و عوارض اخذ شده و به حساب شهرداری تهران واریز شده است. وی گفته این حکم در حال اجرا بوده و تنها اجرای یک بخش هایی از آن باقی مانده است.
به گفته نوذرپور از این میزان رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری تهران و ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری منطقه ۲۲ پرداخت شده است. شهردار منطقه ۲۲ می‌گوید تا این لحظه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری مرکز از سوی ایران مال پول واریز شده است و کل بودجه شهرداری منطقه ۲۲ تا پایان سال از محل این جریمه محقق شده است.

مرکز خرید لوکس ایران‌مال با زیربنای یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع یکی از پنج مرکز خرید بزرگ جهان و بزرگترین در خاورمیانه است. ایران‌مال ۲۰ هزار پارکینگ اتومبیل و بیش از هزار واحد تجاری در اندازه‌های مختلف دارد و زیربنای خالص تجاری آن بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع است. هزینه ساخت ایران‌مال بالغ بر میلیاردها دلار بوده است. فلسفه ساخت این پروژه در وضعیت اقتصادی فعلی شبه‌برانگیز و مورد نقد است.

همچنین می‌توان پرسید که چرا نظارت شهرداری تهران طی مراحل ساخت و اجرای پروژه‌ای با این عظمت خاموش بوده است؟ و چرا پیش از ساخت و حین اجرای پروژه مانع تحقق تخلفات نشده است تا امروز با اخذ جریمه بودجه خود را تامین کند؟

 

همچنین بخوانید:  آیین بزرگداشت و رونمایی از کتاب جدید زنده‌یاد محمدعلی مرادی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗