skip to Main Content
اعتصاب رانندگان تاکسی‌های اینترنتی
اقتصاد دانش کیوسک

اعتصاب رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

رانندگان سرویس‌های اینترنتی تاکسی در سراسر آمریکا، دیروز و همزمان با عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها در بورس اعتصاب کردند. خواسته‌های رانندگان در این اعتصاب افزایش دستمزد و از همه مهم‌تر به رسمیت شناخته شدن به عنوان کارگر است.

شرکت‌های تاکسی اینترنتی رانندگانشان را به عنوان «خویش‌فرما» یا «پیمانکار مستقل» می‌شناسد. با این کار رانندگان اوبر از حقوق اولیه استخدامی همچون بیمه درمان، مرخصی با حقوق و بیمه از کارافتادگی محروم‌اند.

سازمان‌دهندگان این اعتصاب به عمد روز عرضه اولیه سهام اوبر را برای این کار انتخاب کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند در این روز که همه رسانه‌ها پر از خبرهای مربوط به این شرکت‌هاست، اعتصاب ما کمک می‌کند که در کنار سهام به وضعیت رانندگان نیز توجه شود.

بسیاری نیز در شبکه‌های اجتماعی از کاربران خواسته بودند که در روز اعتصاب از اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی استفاده نکنند. از جمله جرمی کربن رهبر حزب کارگر بریتانیا در توئیتی خواسته بود که مردم بریتانیا از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعد از ظهر آن روز از اوبر استفاده نکنند.

برنی سندرز با انتشار یادداشتی حمایتش را از رانندگان اعتصابی اعلام کرد. او همچنین خواسته که لایحه پیشنهادی‌اش برای اجبار شرکت‌هایی مثل اوبر برای به رسمیت شناختن کارمندانش، تصویب شود.

در ایران نیز سرویس‌های اینترنتی تاکسی روز به روز گسترده می‌شوند و رانندگان این سرویس‌ها از مزایای معمول کار برخوردار نیستند.

همچنین بخوانید:  درک اقتصاد جدید گیگ
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗