skip to Main Content
کسی مسئولیت اسب‌های دانشگاه اصفهان را به عهده نمی‌گیرد
جامعه کیوسک

کسی مسئولیت اسب‌های دانشگاه اصفهان را به عهده نمی‌گیرد

دانشگاه صنعتی اصفهان چندی پیش در قراردادی با یک پیمانکار چند راس اسب‌ برای آموزش سوارکاری به دانشجویان در اختیار گرفته است. به گفته پیمانکار طرف قرارداد دانشگاه، اسب‌ها تلف، فلج و سقط جنین شده‌اند و اسب‌های باقی مانده نیز در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. دانشگاه می‌گوید تلفاتی در کار نیست، اما قبول می‌‌کند که اسب‌ها وضعیت خوبی ندارند. طرفین همدیگر را به عنوان مقصر نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد آنچه کمترین اهمیت را دارد خود وضعیت و سرنوشت اسب‌هاست.

گفته می‌شود ۴ اسب بالغ و ۲ کره اسب در مجموعه تحت نظارت تربیت بدنی این دانشگاه نگهداری می‌شده.

مسلمان‌زاده مربی اسب‌سواری اظهار کرده که اسب‌ها سیمان خورده‌اند و گرمایش محیط نامناسب بوده است وی می‌گوید دانشگاه مسئولیت نگهداری از اسب‌ها را داشته اما الان که تلفات به وجود آمده هیچ‌کس مسئولیت قبول نمی‌کند.

مسلمان‌زاده در خصوص شرایط محیط نگهداری اسب‌ها گفته: روزی که قرارداد بسته شد، تابستان و هوای محیط مناسب نگهداری اسب‌ها بود، دانشگاهیان وعده دادند در زمستان محیط را می‌پوشانند و وسایل گرمایشی فراهم خواهند کرد، اما تا همین امروز هیچ اقدامی صورت نگرفت و ما خودجوش با ایجاد آتش و به کمک دانشجویان دانشگاه، اسب‌ها را گرم می‌کردیم و حتی به دلیل آتش روشن کردن در محیط دانشگاه، توبیخ شدیم. ما در جلسه‌ای با مدیریت تربیت بدنی این دانشگاه، پیشنهاد خرید هیترهای برقی بصورت خصوصی را مطرح کردیم اما گفتند هزینه برق برای دانشگاه زیاد می‌شود و دانشگاه توان تقبل آن را ندارد.

مهناز منشور مدیر تربیت بدنی این دانشگاه مسئولیت را با مربی دانسته و می‌گوید هیچ اسبی در دانشگاه تلف نشده است و اسب‌ها سالم هستند. اما او با این حال پذیرفته که «وضعیت اسب‌ها اصلا خوب نیست و این فرد به اسب‌ها رسیدگی نمی‌کند. با مراجعه دامپزشک به درخواست دانشگاه، متوجه شدیم این اسب‌ها از سلامت خوبی هم برخوردار نیستند و انگل دارند و ابدا اسبِ سواری و با کیفیتی به حساب نمی‌آیند.»

همچنین بخوانید:  سالانه ۱۵هزار هکتار از جنگل‌های ایران در آتش می‌سوزد

سوالی که طرفین نپرسیده‌اند این است که این دانشگاه چرا باید اساسا اسب داشته باشد؟ خصوصا وقتی، به هردلیلی، از فراهم آوردن استانداردهای نگهداری از آنها و مدیریت بر سلامتی حیوانات عاجز است؟

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗