skip to Main Content
بازرسی معلولان از میدان راه آهن مشهد
جامعه کیوسک

بازرسی معلولان از میدان راه آهن مشهد

چند روز پیش محمدرضا کلائی شهردار جوان مشهد دستور داده بود قبل از افتتاح میدان راه‌آهن مشهد، تعدادی افراد معلول از میدان بازدید کنند و تایید کنند که عبور و مرور در میدان برای همگان دسترسی پذیر است.

در پی این اعلام، فرشته‌ تنهایی، مشاور پیشین شهردار مشهد در امور معلولان، و برخی دیگر از معلولان این بازدید را انجام دادند. او سپس در اینستاگرام خود ایرادات میدان راه‌آهن را چنین مطرح کرد:

ایستگاه تاکسی به علت سنگفرش کوبیک دسترسی‌پذیر نبود، باغچه‌ها فاقد لبه هشداردهنده برای افراد نابینا بودند، نیمکت‌های داخل میدان تکیه‌گاه و دستگیر نداشتند، استاندارد تعداد پارکینگ خودرو افراد معلول رعایت نشده بود، در کنار یکی دو پله سطح شیبدار وجود نداشت، جویچه‌های عرضی خیابان پارکینگ خودرو نیاز به مناسب‌سازی داشت، دیوار سنگی ۱۰سانتی خط مرزی املاک راه آهن جمهوری اسلامی و معبر و گذرگاه زیباسازی شده میدان راه‌آهن موجب سختی تردد مسافران بود، ایستگاه اتوبوس و مسیر سالن راه آهن به ایستگاه نیاز به مناسب‌سازی داشت، و بازدید از آسانسور مترو و پل هوایی میسر نشد. وی نوشته است که برخی از این ایرادات رفع خواهند شد.

مناسب‌سازی شهرها و اماکن اعم از اداری، مسکونی، و تفریحی از ضروریات زندگی اجتماعی معلولان است که متاسفانه به ندرت در ایران رعایت می‌شود.

 

 

همچنین بخوانید:  دستفروشی جرم نیست
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗