skip to Main Content
دولت آقای روحانی کاملاً غیرکارگری است
جامعه کیوسک

دولت آقای روحانی کاملاً غیرکارگری است

اکبر شوکت (فعال کارگری و عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) گفت: دولت بدهی‌های جاری سالیانه خود به سازمان تامین اجتماعی را که حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان است، پرداخت نکرده است. در لایحه بودجه ۹۸ بدهی‌های دولت به این سازمان دیده نشده و این درحالی‌ست که مجموع بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه وضعیت سازمان تامین اجتماعی بسیار بحرانی است، بیان کرد: هزینه‌های درمان این سازمان در سال ۹۷ به ۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. در عین حال طرح تحول سلامت ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه بر دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشته است.

شوکت با بیان اینکه از ابتدای دولت آقای روحانی با به اجرا درآوردن طرح‌های ناپخته نه تنها دستی از سازمان تامین اجتماعی گرفته نشده، بلکه به این سازمان ضربه نیز وارد شد، گفت: متاسفانه دولت آقای روحانی کاملا غیرکارگری است؛ علیرغم اینکه وزرای کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی برای بهبود وضعیت کارگران تلاش می‌کنند، لایحه بودجه ۹۸ ادامه بی‌توجهی دولت به کارگران و سازمان تامین اجتماعی است.

او ادامه داد: برخی از وزرا در هیئت وزیران نفوذ ویژه‌ای بر آقای روحانی دارند؛ مثل آقای قاضی‌زاده هاشمی و دیگر وزرایی که بیشتر سمت و سوی به اصطلاح کارفرمایی دارند. البته ما می‌گوییم اقدام علیه کارگران در درازمدت به ضرر کارفرمایان نیز هست.

همچنین بخوانید:  عقب‌ماندن ظرفیت گرمخانه‌های تهران از آمار بی‌خانمان‌ها
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗