skip to Main Content
خرید و فروش کارگران زن خارجی در اقلیم کردستان عراق
جامعه کیوسک

خرید و فروش کارگران زن خارجی در اقلیم کردستان عراق

رئیس یکی از نهادهای مدنی دفاع از حقوق کارگران در کردستان عراق گفته «در اقلیم کردستان تجارت انسان و به‌ویژه‌ کارگران خارجی، تبدیل به‌ یک پدیده شده‌ است و این تجارت بیشتر با کارگران زن انجام می‌شود، به‌ نحوی که‌ هر کارگر زن خارجی به‌ قیمت ۸۰۰۰ دلار به‌ بغداد فروخته‌ می‌شود». محمد هژار آمار خشونت علیه‌ کارگران خارجی در اقلیم کردستان را صعودی دانسته‌ است و از جمله به «خشونت جنسی و جسمی، کتک زدن و اهانت، عدم پرداخت حق‌الزحمه‌ و غذا، عدم تحویل پاسپورت و کاهش میزان استراحت قانونی» اشاره کرده است.

به‌ گفته‌ هژار هم اکنون ۲۲ هزار کارگر شامل ۶۵ درصد مرد و ۳۵ درصد زن، از ۲۷ کشور در اقلیم کردستان حضور دارند و اکثرا از شهروندان کشورهای بنگلادش، نپال، اتیوپی و مالی هستند. وی حقوق کارگران اروپایی را «تضمین‌شده» دانسته و از نقض حقوق کارگران آسیایی و آفریقایی از جمله ۱۶ ساعت کار در طول روز خبر داده است. ۱۳۵ شرکت بزرگ، کارگران خارجی را وارد اقلیم کردستان می کنند.

محمد هژار درباره تجارت انسان در کردستان عراق توضیح داده است «هم اکنون شاهد خرید و فروش کارگر خارجی در اقلیم کردستان هستیم؛ شرکت‌هایی وجود دارند که‌ تاکنون سه‌ بار نام خود را تغییر داده‌‌اند و مستنداتی وجود دارد که‌ مشغول تجارت دختران خارجی هستند. طی مدت اخیر ۱۰ کارگر زن خارجی در اقلیم کردستان به‌ بغداد فروخته‌ شدند، اما با همکاری نیروهای امنیتی اجازه‌ خروج آن‌ها از اقلیم کردستان داده‌ نشد، هر یک از این زن‌ها به‌ مبلغ ۸۰۰۰ دلار فروخته‌ شده‌ بودند».

همچنین بخوانید:  کراهت پنهان پشت سفیر مهربانی و مدافع سلامت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗