skip to Main Content
اولین بار در اسکاتلند آموزش فراگیر جنسیتی به محتوای تحصیلی مدارس الحاق خواهد شد
جامعه کیوسک

اولین بار در اسکاتلند آموزش فراگیر جنسیتی به محتوای تحصیلی مدارس الحاق خواهد شد

اسکاتلند به عنوان نخستین کشور در جهان آموزش حقوق هم‌گرایان، دوگرایان، تراجنسیان و بیناجنسیان LGBTQ را در برنامه‌ی سراسری مدارس الحاق می‌کند. تصمیمی که پویش‌گران کارزار حامی‌اش، اتخاذ آن را لحظه‌ای تاریخی را توصیف کرده‌اند.
مدارس دولتی ملزم خواهند بود که به شاگردان مدرسه در مورد تاریخ نهضت‌ها و برابری جنسیتی آموزش دهند و همچنین از کندوکاو در هویت جنسی دانش‌آموزان و شکل‌گیری نگرش‌های منفی نسبت به LGBTQ جلوگیری کنند. این برنامه‌ی آموزشی تازه در پی آن وضع شد که هیات وزیران تمامی توصیه‌های کارگروهی را پذیرفت که توسط کارزاری موسوم به «وقت آموزش‌ فراگیر فرارسیده (تای)» هدایت می‌شد. این برنامه مشمول هیچ استثنا یا معافیتی نخواهد بود و به این ترتیب برنامه فراگیر آموزش حقوق جنسیتی به محتوای تحصیلی تمام مدارس و تمام مواد درسی در این کشور خواهد افزود. امری که به زعم دولت اسکاتلند در جهان بی‌سابقه بوده است.
مطالعه‌ای که توسط کارزار «تای» انجام شده است نشان می‌دهد که از هر  ۱۰ فرد به‌صطلاح «دگرباش»‌ در اسکاتلند ۹ نفر در مدرسه تجربه‌ی برخوردهای هم‌هراسانه را داشته اند و ۲۷ درصد آن‌ها گزارش داده‌اند که پس از چنین تحقیر‌ و تمسخرهای آزارنده‌ای اقدام به خودکشی کرده‌اند. این بررسی همچنین دریافت که در مدارس اسکاتلند درک کمی نسبت به تعصب علیه افرادی با ویژگی‌های گوناگون جنسی یا داری ویژگی‌های جسمی بیناجنسی وجود داشته است.
می‌توان گفت اسکاتلند یکی از بهترین کشورهای اروپا در رابطه با مراقبت از افراد به صطلاح «دگرباش» در سایه‌ی قانون شناخته می‌شود، علی رغم اینکه این کشور ۱۳ سال پس از ولز و انگلستان در سال ۱۹۸۰ همگرایی را جرم‌زدایی کرد در سال ۲۰۱۶، رهبر سابق حزب کارگر اسکاتلند این کشور را واجد «هم‌گراترین پارلمان در دنیا»‌ توصیف کرد.
این تصمیم جدید پس از آن اعلام شد که هفته‌‌ی گذشته گاردین گزارش داد گروه‌های زنان انگلستان در نامه‌ای به به وزیر آموزش وپرورش، دیمین هیندز، هشدار داده‌اند که برنامه‌‌ی دولت انگلیس در زمینه‌ی آموزش جنسی در مدارس ناکارآمد و محتوم به شکست است،‌ هرچند که از بیخ‌وبن مورد بازبینی قرار گرفته است. همچنین دولت ولز در ماه مه گذشته اعلام کرد که آموزش‌های جنسی و روابط در این کشور به حالت تعلیق در‌می‌آید تا واحد درسی فراگیر آموزش‌های جنسیتی تنظیم و به جای آموزش مجزا و موردی آن به محتوای تحصیلی مدارس سراسری الحاق شود.
همچنین بخوانید:  ۷۰۰مدرسه تهران با طوفان شدید تخریب می‌شوند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗