skip to Main Content
رشد تعداد بی‌مسکن‌ها در دوره وزارت آخوندی
کیوسک

رشد تعداد بی‌مسکن‌ها در دوره وزارت آخوندی

به گفته احمد خرم، وزیر راه دولت محمد خاتمی، در ۵ سال گذشته علیرغم وعده‌های رئیس جمهور، معاون اول و وزیر راه و شهرسازی مبنی برحل مشکل مسکن، آمارها نشان می‌دهد تعداد بی‌مسکن‌ها رشد کرده و به ۴ میلیون نفر رسیده است.

خرم که اکنون رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است تصریح کرد: «با این وضعیت قیمت‌ها می‌توانیم بگوییم که اقشار ضعیف و متوسط جامعه باید دور مسکن‌دار شدن را خط بکشند چرا که برای تهیه یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری در ارزان‌ترین نقطه شهر تهران حداقل ۲۵۰ میلیون تومان نیاز است تا آن مسکن خریداری شود.»

به گفته وی در ۵ سال گذشته وحتی در دوره‌ای که آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دهه ۷۰ مسکن اجتماعی یا مسکن پاک (پس‌انداز،‌انبوه‌سازی، کوچک‌سازی) را مطرح کرد حتی یک واحد هم ساخته نشده است.

عباس آخوندی اخیرا در متن استعفانامه خود دولت حسن روحانی را به دخالت در بازار آزاد متهم کرد و نوشت «من بر این اعتقاد هستم که سه اصلِ پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را در هیچ شرایطی نباید زیر پا گذاشت. آنچه که در تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا شاهدیم دقیقاً نقض همین سه اصل است.»

 

 

همچنین بخوانید:  بدهکاران مهر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗