skip to Main Content
سایت دیده‌بان آزار خیابانی شروع به کار کرد
جامعه کیوسک

سایت دیده‌بان آزار خیابانی شروع به کار کرد

گروه «دیده‌بان آزار خیابانی» وبسایتی طراحی کرده که به وسیله آن افراد می‌توانند مناطقی که در آن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند را ثبت کنند و با بقیه به اشتراک بگذارند. در این وبسایت می‌توان مناطقی را که مورد آزار قرار گرفته‌ایم و یا شاهد آزار بوده‌ایم روی نقشه علامت‌گذاری کنیم.

این گروه پیشتر هم پوسترهایی برای آگاهی‌رسانی درباره آزار خیابانی زنان در مناطق مختلف شهر و از جمله در ایستگاه‌های مترو نصب کرده بودند که مورد توجه و استقبال گسترده‌ای قرار گرفت.

این گروه در توضیح کار خود نوشته: «آزار خیابانی تجربه‌ای است که ما را از هر قومیت، نژاد، طبقه اقتصادی، جنسیت و… به یکدیگر پیوند می‌دهد. این زخم‌های مشترک، اشارتی است بر ضرورت قدم برداشتن برای ایجاد حساسیت‌ در جامعه ایرانی. در فقدان آموزش‌های ضروری در مدارس، در حالیکه رسانه ملی دغدغه‌های مردمی را نادیده می‌گیرد و واقعیات جامعه ایرانی را انعکاس نمی‌دهد، در فضایی که تفکیک جنسیتی و راندن زنان به حوزه خصوصی به عنوان تنها راه‌حل تامین امنیت معرفی می‌شود، برای مبارزه با باورها و کلیشه‌های آسیب‌زایی که اینگونه ما را در مقابل یکدیگر و در موقعیت نابرابر قرار می‌دهد، راهی به جز شکستن سکوت و گفتگو نداریم. در این راستا نقطه جغرافیایی حادثه را بر روی نقشه مشخص و تجربه خود از آزار و اذیت در فضای عمومی را روایت کنید.»

در این وبسایت از مردم خواسته شده سکوت خود را بشکنند و از تجربه‌های خود درباره آزار خیابانی صحبت کنند در قالب عکس و فیلم و گزارش و یادداشت این تجربه‌ها را در این سایت با دیگران در میان بگذارند.

همچنین بخوانید:  افزایش خشونت خانگی در انگلستان هنگام باخت‌ تیم‌ملی فوتبال این کشور
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗