skip to Main Content
۹۶درصد شهرهای خوزستان با مشکل آب مواجه خواهند شد
زمین کیوسک

۹۶درصد شهرهای خوزستان با مشکل آب مواجه خواهند شد

در حال حاضر ۱۵ شهر استان خوزستان با تنش آبی مواجه‌اند و پیش‌بینی می‌شود ۹۶درصد شهرهای این استان با توجه به شرایطی که وجود دارد، با مشکل کمی یا کمی و کیفی آب مواجه شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان این موضوع گفته ۶۶ درصد از شهرهای این استان که ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود دچار مشکل کمی آب می‌شوند. همچنین ۳۰ درصد شهرها که ۳۴ درصد جمعیت استان در آنجا زندگی می‌کند نیز با مشکلی کمی و کیفی مواجه خواهند شد.

به گفته علیرضا قرینه در استان خوزستان از ۱۷۱ حلقه چاه برای تامین بخشی از نیاز آبی استفاده می‌شود اما سطح آب این چاه‌ها بسیار پایین آمده است.

با همه این‌ها همچنان پروژه‌های انتقال آب از استان خوزستان به دیگر استان‌های کشور با جدیت دنبال می‌شود و سازمان حفاظت از محیط زیست هم با اجرای این طرح‌ها موافق است چون به اعتقاد رئیس این سازمان، خوزستان آب مازاد نیاز دارد. در حال حاضر این استان به دلیل خشک‌شدن تالاب‌ها و ایجاد کانون‌های ریزگرد با مشکل گردوغبار مواجه است و در رود کارون جز فاضلاب آبی جاری نیست. سدسازی‌های بی‌رویه و پروژه‌های انتقال آب خوزستان را از سرزمینی تالابی به سرزمینی بایر تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید:  کی‌اف‌سی به تهران آمد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗