skip to Main Content
چرا مسئولان به جای خرید فیلتر جذب دوده شعر می‌گویند؟
جامعه کیوسک

چرا مسئولان به جای خرید فیلتر جذب دوده شعر می‌گویند؟

آلودگی هوای تهران مسئولان این شهر را به شعرگویی انداخته است. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر در واکنش به آلودگی هوا شعری از سهراب سپهری خوانده و گفته «جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود.»

شعرخوانی هاشمی در حالی است که او هم از مدیران شهر تهران و مسئول تدوین برنامه‌های کاهش آلودگی هوا شناخته می‌شود و برای ده‌ها سال مدیرعامل متروی تهران بوده است. ضمن اینکه او، پدر و عموها و برادران خواهرانش از ابتدای انقلاب همه جزو سیاستمداران ایران بوده‌اند و هیچ‌کس هم جای آنها درخت ننشانده است.

در همین جلسه همچنین شهربانو امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به جلسات مختلف شورای شهر درباره آلودگی هوا گفته حل مشکل آلودگی هوا بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

او گفته این مشکل که سالانه نزدیک به پنج هزار نفر را در تهران می‌کشد ناشی از ذرات معلقی که ۳۰.۸ درصد آن از اتوبوس‌ها، ۲۲.۴ درصد از کامیون‌ها، ۱۰.۵ درصد از موتور سیکلت‌ها، ۴.۲ درصد از مینی‌بوس‌ها و ۱.۲ درصد آن از وانت و خودروهای سبک و ۳۰درصد دیگر هم از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها منتشر می‌شود.

او گفته اتوبوس‌ها را که با ۳۱درصد از تولید ذرات معلق مسئول مرگ ۱۵۰۰نفر از شهروندان تهرانی‌اند می‌توان با ۱۰۰میلیارد تومان به فیلترهای جذب دوده مجهز کرد و بنابراین باید خرید اتوبوس و تجهیز ناوگان بماند برای بعد و فعلا با بودجه کمتری مساله فوری‌تر را حل کرد.

همچنین بخوانید:  وضع کوت عبدالله «بسیار خطرناک و نگران‌کننده» است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗