skip to Main Content
آلودگی هوا برای اسنپ «روزهای استثنایی» است
جامعه زمین کیوسک

آلودگی هوا برای اسنپ «روزهای استثنایی» است

شرکت اسنپ در پیامکی به رانندگان خود اعلام کرده «روزهای استثنایی اسنپ» را از دست ندهند و با انجام سفر پاداش دریافت کنند. این روزهای استثنایی از نظر این شرکت همین روزهایی است که آلودگی هوا در تهران به شرایط خطرناکی رسیده و طرح زوج و فرد در تمام شهر اجرا شده است.

محدودیت تردد خودروها از امروز دوشنبه (۲۷ آذر) تا چهارشنبه (۲۹ آذر) حداقل نیمی از خودروهای اسنپ را زمین‌گیر کرده و بر همین اساس قیمت سفرها هم بین ۵۰ تا ۱۵۰% افزایش یافته است.

استفاده از تاکسی‌های اینترنتی و آژانس در عمل تفاوتی با استفاده از خودروی شخصی ندارد و هیچ‌کدام از این انواع حمل و نقل، «عمومی» محسوب نمی‌شوند و در نتیجه به افزایش آلودگی هوا کمک می‌کنند.

شرکت اسنپ پیشتر با پخش «بسته‌های غذایی با آرم اسنپ و به وسیله جوان‌هایی که تی‌شرت اسنپ پوشیده بودند»، تلاش کرده بود تصویری از یک شرکت با  «مسئولیت اجتماعی» از خود نشان دهد. اما تشویق رانندگان به انجام سفر در روزهایی که هوا به شدت آلوده است، هیچ نشانی از مسئولیت اجتماعی ندارد و بر استفاده از هر شرایطی برای کسب سود بیشتر تکیه دارد.

در این میان مدیریت شهر تهران هم در حالیکه اغلب از سودده نبودن مترو و اتوبوسرانی و لزوم پرداخت یارانه‌های کلان به سیستم حمل و نقل عمومی شهر صحبت می‌کنند، حاضر نمی‌شوند در روزهای آلوده که حرکت خودروها در شهر محدود شده، حمل و نقل عمومی را رایگان کنند. اتفاقی که در بسیاری از شهرهای دنیا در زمان بحرانی‌شدن آلودگی هوا رخ می‌دهد. در همین حال معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز ابراز تاسف‌کرده که «در سیاستگذاری‌ها و مدیریت‌ها همیشه خودرو بر عابر اولویت داده شده و اهمیت ماشین از انسان بیشتر» بوده درحالیکه مهم‌ترین وظیفه همین معاونت در شهرداری گسترش حمل و نقل عمومی است و معاون شهردار می‌تواند به جای ابراز تاسف حداقل در روزهای آلوده دسترسی مردم به این نوع حمل و نقل را ساده‌تر کند.

همچنین بخوانید:  جی.‌ کی رولینگ در برابر جرمی کوربین
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗