skip to Main Content
نقشه سازمان اوقاف برای تغییر کاربری باغ ۳هزار متری اراج
جامعه زمین کیوسک

نقشه سازمان اوقاف برای تغییر کاربری باغ ۳هزار متری اراج

عضو شورای شهر تهران گفته سازمان اوقاف، مالک باغ سه هزار متری اراج در منطقه یک هیچ اقدامی برای نجات این باغ نمی‌کند چراکه علاقمند است زمین این باغ را از فضای سبز به کاربری مسکونی بدل کند.

به گفته زهرا نژادبهرام این باغ وقف‌شده مملو از درختان مثمر و غیرمثمر است اما مالک این باغ یعنی سازمان اوقاف نسبت به نگهداری از آن کوتاهی می‌کند چنانچه  سال‌ّهاست شبکه آبرسانی آن لایروبی نشده است.

بر مبنای گفته‌های این عضو شورای شهر تهران سازمان اوقاف در دوران شهردار پیشین تهران تفاهم‌نامه‌ای دو طرفه‌ای برای تغییر کاربری این باغ با مدیریت شهری امضا کرده که روند اجرای آن ناتمام مانده است.

نژادبهرام همچنین اضافه کرده در سال‌های گذشته آتش‌سوزی مشکوکی در این باغ اتفاق افتاد، ضمن اینه آبیاری‌نکردن باغ از طرف مالک و همچنین تبدیل قسمتی از باغ به محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی سئوال‌برانگیز است و حتی مالک در مقابل اقدام شهرداری برای آبیاری هم کارشکنی می‌کند.

در دو دهه گذشته تعداد زیادی از باغ‌های تهران با تغییر کاربری به مجتمع‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده‌اند. بر اساس آماری که رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در سال ۹۳ اعلام کرده بود، بیش از پنج هزار هکتار از باغ‌های تهران در این سال‌ها نابود شده است. شهرداری برای کسب درآمد به کمک شورای شهر مصوبه برج‌باغ‌ها را اجرایی کرد که باعث از بین‌رفتن تعداد زیادی باغ شد، مصوبه‌ای که رحمت‌الله حافظی، عضو سابق شورای شهر آن را لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر می‌داند.

همچنین بخوانید:  حافظی: مصوبه برج باغ‌ها لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗