skip to Main Content
مقاوم‌سازی ۹۶هزار کلاس درس روی دست آموزش و پرورش مانده است
جامعه کیوسک

مقاوم‌سازی ۹۶هزار کلاس درس روی دست آموزش و پرورش مانده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی نوسازی مدارس گفته ۶هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کلاس‌ها و رسیدن سرانه فضای دانش‌آموزی به سرانه استاندارد نیاز است.

به گفته محمدتقی نظرپوربراساس شاخص سرانه آموزشی هر دانش‌آموز به ۵.۱۶ متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد اما ۱۱استان در کشور به این میانگین نرسیده‌اند. استان‌هایی مانند تهران، البرز، خراسان شمالی، لرستان و سیستان و بلوچستان میانگین فضای آموزشی را ندارند و باید در اولویت قرار بگیرند.

او همچنین اضافه کرده طرح تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام از ۱۰ سال پیش آغاز شده است و برای اجرای آن ۱۳۲ هزار کلاس درس باید تخریب و بازسازی می‌شده که از این کلاس‌ها حدود ۶۴ هزار کلاس درس نوسازی شده یعنی ۴۹ درصد این طرح تا امروز اجرا شده است و حدود ۶۲ هزار کلاس درس نیازمند نوسازی است.

به گفته نظرپور در مورد مقاوم‌سازی کلاس‌ها هم ۱۲۶هزار کلاس باید مقاوم‌سازی می‌شده و در این سال‌ها ۳۰ هزار کلاس مقاوم شده و مابقی آن مانده است که نیاز به اعتبار دارد.

بسیاری از مدارس ایران هنوز ناایمند. در تهران ۶۰درصد مدارس فرسوده‌اند و همچنان ۳۰ درصد مدارس کشور خشتی و گلی و کپری‌ند. بخش عمده بودجه وزارت آموزش و پرورش هزینه پرداخت حقوق می‌شود و میزان بسیار کمی از بودجه برای بازسازی مدارس و توسعه اماکن آموزشی صرف می‌شود.

همچنین بخوانید:  «ونسانِ عاشق»، اولین انیمیشن بلند رنگ‌روغنی دنیا
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗