skip to Main Content
احتمال افزایش ازدواج زیر سن قانونی با دستگیری کودکان کار
جامعه کیوسک

احتمال افزایش ازدواج زیر سن قانونی با دستگیری کودکان کار

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفته طرح جمع‌آوری کودکان کار می‌تواند به افزایش ازدواج دختران زیر سن قانونی سال کمک کند.

به گفته ناهید تاج‌الدین این طرح بیشترین آسیب متوجه دخترانی می‌کند که به عنوان کودک کار در خیابان کار می‌کنند چون زمانیکه اقتصاد کودک کار مختل شود، خانواده‌های کودکان کار دچار فروپاشی و شرایط اضطرار خواهند شد و در شرایط اضطرار ممکن است این خانواده‌ها دختران خود را بیشتر و زودتر از قبل مجبور به ازدواج کنند.

او با استناد به کارشناسان اقتصادی آمار کودکان کار در ایران را سه تا هفت میلیون نفر دانسته و اضافه کرده برخورد دفعی و تحکم‌آمیز همراه با دستگیری و جمع‌آوری  می‌تواند در آینده منجر به شعله‌ور شدن حس انتقام‌جویی و حتی شکل‌گیری جرم نهادینه‌شده در قالب انتقام در این کودکان شود.

فرمانداری تهران از چند هفته پیش با همکاری شهرداری و سازمان بهزیستی اقدام به دستگیری کودکان کار کرده است که همچنان برخی از آنان در اردوگاه‌ها به سر می‌برند و تکلیفشان مشخص نشده است. با همه انتقادهایی که به این طرح مطرح‌شده معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفته این طرح در بقیه کلانشهرها هم اجرایی خواهد شد. بسیاری هشدار داده‌اند این نوع برخوردهای قهری به زیرزمینی‌شدن کار کودکان و آسیب بیشتر به آنها ختم می‌شود. برخی از اعضای شورای شهر تهران هم از شهرداری خواسته‌اند همکاری خود با این طرح قطع کند.

همچنین بخوانید:  ما کافى نیستیم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗