skip to Main Content
۸۰درصد از معادن کشور مسئول ایمنی ندارند
جامعه کیوسک

۸۰درصد از معادن کشور مسئول ایمنی ندارند

رئیس سازمان نظام مهندسی استان سمنان می‌گوید؛ یکی از اصلی‌ترین مطالبات از دولت در زمینه تامین ایمنی معادن الزام کارفرمایان به رعایت آیین‌نامه به‌کارگیری مسئولین ایمنی معادن است.

محمد ابراهیم برهانی  با بیان اینکه ۸۰ درصد از معادن کشور مسئول ایمنی ندارند، گفته مسئول ایمنی اولین شخصی است که مسئول گزارش موارد مربوط به عدم رعایت ایمنی توسط کارفرما است و قانون کار نیز وجود این فرد را در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر کارگر الزامی کرده است با این وجود کارفرمایان به دلایل اقتصادی مسائل ایمنی را که با حیات کارگران و خانواده‌های آنان گره خورده است، در حاشیه نگه داشته‌اند.

به گفته او اهمال کارفرمایان در این بخش نباید مانع از آن شود که دولت مسئولیت خود را به دست فراموشی بسپارد. یکی از عارضه‌های اصلی حضورنداشتن مسئول ایمنی درمعادن زیرپا گذاشتن سندهای بالادستی همچون «آیین‌نامه ایمنی در معادن» و «دستورالعمل ارزیابی ریسک در معادن» شده است.

برهانی گفته باید از مرگ یک کارگر هم جلوگیری کرد و توجه داشت که پرداخت دیه به خانواده کارگران جای آنان را پر نمی‌کند.

در ماه‌های گذشته ده‌ها نفر در معادن زغال‌سنگ ایران کشته شده‌اند که مهم‌ترین آنها انفجار معدن زغال‌سنگ یورت بود که منجر به کشته‌شدن ۴۳ معدنچی شد. دولت بعد از این حادثه قول داد به ایمنی معادن رسیدگی کند. وزیر کار ایران یک ماه پیش گفت برای ایمنی معادن ایران چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با توجه به تعداد معدن‌های ایران به هر معدن مبلغ ۷۳۵هزار تومان می‌رسد. اغلب معادن ایران تجهیزات ایمنی ندارند.

همچنین بخوانید:  چلسی منینگ آزاد شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗