skip to Main Content
تبعیض جنسیتی عامل اصلی خودزنی میان دختران
جامعه کیوسک

تبعیض جنسیتی عامل اصلی خودزنی میان دختران

یک پژوهشگر ارشد جامعه‌شناسی جنایی با اشاره به اینکه بهداشت روانی جامعه دچار تزلزل شده است، گفته خون‌بازی در دختران دبیرستانی افزایش چشمگیری یافته است.

به گفته شیرین ولی‌پوری خودزنی برای دریافت دیه افزایش پیدا کرده است. او معتقد است آسیب رساندن به خود برای دریافت بیمه یک بخش از قضیه است که قطعا تنها مربوط به مشکلات مالی نمی‌شود، بلکه عوامل درونی و روانی نیز در این مساله دخیل است.

این پ‍ژوهشگر اجتماعی گفته زمانی که با این افراد صحبت می‌شود می‌گویند «از شرایط موجود خسته‌اند و چون قصد آسیب رساندن به کسی را ندارند به خودشان آسیب می‌زنند.»به گفته او بسیاری برای تخلیه خشم درونی خود اقدام به خودزنی می‌کنند، در سال‌های اخیر هم این کار افزایش پیدا کرده است و بالاترین آمار بین نوجوان‌ها است که بیشتر آنها را دخترها تشکیل می‌دهند و شاید یکی از دلایل آن تبعیض جنسیتی و شرایط رفتاری خانواده‌ها است.

به گفته این جامعه‌شناس علت این کار فقط اقتصادی نیست، بلکه تفاوت‌های جنسیتی و توجه بیش از حد به یک جنسیت در جامعه و سرپوش‌گذاشتن روی این مسائل موجب خودزنی در دوره نوجوانی شده است و حتی خودزنی در دوره میانسالی مثلا برای دریافت بیمه بروز پیدا کرده است.

روانشناسان می‌گویند زنان به علت نابرابری بیشتر از مردان دچار اختلال روانی می‌شوند. ایران در شاخص شکاف جنسیتی در رده‌بندی جهانی رتبه ١۴١ را از میان ۱۴۷ کشور در اختیار دارد.

 

همچنین بخوانید:  تطهیر پهنه‌های شهری
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗