skip to Main Content
 دیواری که به اندازه ۲۸۵ درخت هوا را تصفیه می‌کند
جامعه کیوسک

 دیواری که به اندازه ۲۸۵ درخت هوا را تصفیه می‌کند

استارتاپ «راهکارهای شهر سبز» به‌تازگی از «درخت شهری» به‌عنوان راهکاری خلاقانه برای مقابله با آلودگی هوای شهرها رونمایی کرده است.

درخت شهری درواقع دیواری گیاهی است که قادر است به اندازه ی ۲۸۵ درخت هوا را تصفیه کند. این دیوار که ۴ متر ارتفاع و ۳ متر عرض دارد و از خزه پوشیده شده است کاملاً خودکار است، انرژی‌اش را از صفحات خورشیدی می‌گیرد، آب مورد نیازش را از باران می‌گیرد و رطوبت موردنیاز گیاهان را به‌وسیله‌ی حس‌گرهایی اندازه‌گیری می‌کند و بنا به نیاز گیاه به آن آب می‌رساند.

خزه‌های این دیوار قادرند در سال ۲۴۰ تن گاز و ذرات معلق مضر را جذب کند که معادل قدرت تصفیه ۲۸۵ درخت است.  این دیوار تا ۹۵درصد از کاشت همین تعداد درخت ارزان‌تر است و کمتر از یک درصد فضای همین تعداد درخت را اشغال می‌کند.

این دیوار در حال حاضر در ۲۰ شهر جهان نصب‌شده و به‌زودی در کشورهای متعدد دیگری ازجمله هند جایی که آلوده‌ترین شهرهای جهان واقع‌شده‌اند نصب خواهد شد.

 

ایران تعدادی از آلوده‌ترین شهرهای دنیا از جمله تهران، اهواز و زابل را در خود جای داده است و استفاده از این نوع فن‌آوری‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی در شهرهای کشور باشد.

همچنین بخوانید:  ۲۰ کیلومتر پیاده‌روی روزانه برای تدریس در مدرسه روستایی
2 نظر
  1. سلام خیلی جالب بود
    اگر بخواهیم تو فضای خصوصی مثل حیاط ازش استفاده کنیم هزینه و نحوه ی تهیه است رو میدانید؟
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗