skip to Main Content
مرگ دو کارگر فولاد یاسوج در بیمارستان
جامعه کیوسک

مرگ دو کارگر فولاد یاسوج در بیمارستان

با مرگ زریر حاج بارانی، شمار کارگران کشته شده حادثه انفجار فولاد بویر احمد یاسوج به دو نفر رسید.

پیش از این یوسف اکرمی یکی از مصدومان سانحه انفجار کوره فولاد بویر احمد  یاسوج که در بیمارستان امیرالمومنین شهر شیراز بستری بود، جان خود را از دست داده بود.

بامداد دوشنبه )یکم خرداد) کوره ذوب آهن یاسوج – روستای فیروزآباد(کارخانه ذوب آهن)- منفجر شد و  ۹کارگر این کارخانه دچار سوختگی ۱۰۰تا۴۵درصد شدند.

دیروز هم تعدادی از کارگران این واحد صنعتی تجمعی را مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه و بویراحمد برپا کردند. این کارگران که در سه سال گذشته چند نوبت برای پیگیری معوقات مزدی و مشخص نبودن شرایط ادامه کارشان تجمع کرده بودند، در این تجمع خواستار خواستار توجه به شرایط ایمنی حاکم در کارخانه فولاد بویراحمد شدند.

به گفته آنها علاوه بر آنکه چندین ماه دستمزد معوقه طلبکارند از کمترین امکانات و تجهیزات اولیه ایمنی برخورداند. به گفته این کارگران تا پیش از وقوع این حادثه همیشه آنها با مشکل تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه‌ خود به دلیل بدحسابی کارفرما مواجه بود‌اند اما در پی حادثه اخیر ظاهرا تمامی این مطالبات به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

در یک ماه گذشته چند حادثه بزرگ برای کارگران اتفاق افتاده که انفجار معدن یورت که باعث کشته‌شدن ۴۳ معدنچی شد، یکی از آنها است. ضعف وزارت کار در نظارت بر کارگا‌ه‌ها برای تامین امنیت کارگران و کاستن از هزینه‌های ایمنی برای پایین‌آوردن هزینه‌های تولید از مهم‌ترین عوامل ایجاد حوادث کار است.

همچنین بخوانید:  بازگشت تیم فوتبال زنان ملوان انزلی به لیگ
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗