skip to Main Content
پرسش‌های بی‌پاسخ حافظی از قالیباف درباره پلاسکو
جامعه کیوسک

پرسش‌های بی‌پاسخ حافظی از قالیباف درباره پلاسکو

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای ‌شهر تهران با اشاره به اینکه پرسش‌های متعددی همچنان درباره پلاسکو پاسخ داده نشده گفته شهردار تهران باید از منظر مدیریتی پاسخگوی حادثه پلاسکو به افکار عمومی باشد.

رحمت‌الله حافظی از شهردار تهران پرسیده چرا با وجود دستور تخلیه ساختمان، ۳۱ دقیقه قبل از ریزش، این ساختمان دیر تخلیه شد؟ چرا نیروهای آتش‌نشانی در این مدت بیرون نیامدند؟ آیا از دستور تمرد کردند؟ چه دلیلی برای تمرد وجود داشت؟ آیا کسی دستور خلاف برای خروج از ساختمان داد؟ آیا به دلیل نبود راه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی به آتش‌نشانان، تخلیه دیر انجام شد؟

او همچنین پرسیده چرا از محل دو درصد عوارض ایمنی ساختمان‌ها که ۳۹۵ میلیارد تومان در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ تامین شد و شهرداری موظف بود این پول را برای تجهیز آتش‌نشانی هزینه کند ۱۹۸ میلیارد تومان آن تخصیص داده نشد و جای دیگر هزینه شد؟

ماه‌ها پس از فروریختن ساختمان پلاسکو در اثر آتش‌سوزی هنوز ابهامات فراوانی در این حادثه وجود دارد و این ابهام‌ها نه در گزارش کمیته ملی بررسی حادثه و نه در کمیته‌هایی که از طرف شورای شهر مامور بررسی این حادثه بودند روشن نشده است. با وجود موارد متعددی که شهرداری به وظایفش عمل نکرده همچنان شهرداری تهران مسئولیت عواقب این حادثه را قبول نمی‌کند.

همچنین بخوانید:  تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری ننگی برای این قانون است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗