skip to Main Content
احتکار داروهای حیاتی در امریکا برای اجرای اعدام
جامعه کیوسک

احتکار داروهای حیاتی در امریکا برای اجرای اعدام

یک تحقیق در امریکا نشان داده در چهار ایالت از ۳۱ ایالت این کشور که همچنان در آنها حکم اعدام اجرا می‌شود، داروهای حیاتی که می‌توانند برای نجات انسان‌ها استفاده شوند برای اجرای حکم اعدام ذخیره و احتکار می‌شوند.

این تحقیق نشان می‌دهد این داروها می‌توانند برای مداوای ۱۱هزار و ۲۵۷ بیمار در جراحی‌ها و یا فرایندهای درمانی حیاتی به کار گرفته شوند. یافته‌ها در چهار ایالت آرکانزاس، آریزونا، می‌سی‌سی‌پی و ویرجینیا می‌تواند به تمام کشور تعمیم داده شود و میزان عمل‌های درمانی که این داروها می‌توانند از آن پشتیبانی کنند به صدها هزار مورد برسند.

تعداد زیادی از این داروها به صورت محدود توزیع می‌شوند و بیمارستان‌ها با دشواری روزافزون به این داروها دست پیدا می‌کنند. در نتیجه به علت کمبود این داروها که در زندان‌های امریکا برای استفاده در اتاق مرگ به کار گرفته می‌شوند، پزشکان مجبورند در روش‌های درمانی خود برای مراقبت از بیماران تجدیدنظر کنند.

دکتر جوئل زیوت، متخصص بیهوشی می‌گوید «مردم باید بدانند که وقتی ایالت‌ها داروها‌ی حیانی را در اختیار می‌گیرند و آنها را  به صورت زهر کشنده بازطراحی می‌کنند، این موضوع عواقب بدی خواهد داشت. مردم این را نمی‌پسندند چراکه این داروها ممکن است روزی برای درمان خود آنها لازم باشد.»

همچنین بخوانید:  ساماندهی مشاغل دستفروشی: روز از نو روزی از نو؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗