skip to Main Content
هشدار درباره افزایش شیوع ایدز در ایران
جامعه کیوسک

هشدار درباره افزایش شیوع ایدز در ایران

رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفته شیوع عفونت ویروس ایدز در جمعیت عمومی کشور هنوز زیر یک درصد است اما با رواج و افزایش مصرف روانگردان‌ها و گسترش انتقال جنسی، خطر افزایش شیوع ویروس ایدز به بالای یک درصد جمعیت بسیار جدی است.

مینو محرز همچنین گفته ایران در مورد عقونت HIV از مرحله شیوع کم عبور کرده و اکنون به مرحله متمرکز بالای پنج درصد در گروه دارای رفتارهای پرخطر رسیده است اما در جمعیت کل هنوز شیوع ابتلا به این ویروس زیر یک درصد است.

به گفته او اگر وضعیت انتقال جنسی ایدز همین طور پیش برود و الگوی ابتلای جنسی ایدز گسترش پیدا کند ممکن است در آ‌ینده نزدیک به مرحله سوم که مرحله شیوع بالای یک درصد در جمعیت عمومی است برسیم و این خطر بزرگی است.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه جوانان درباره روش‌های محافظت از انتقال ویروس آگاهی ندارند، اضافه کرده آموزش و پرورش، رسانه‌ها و خانواده‌ها آموزش چندانی درباره روش انتقال جنسی ایدز به جوانان نمی دهند. به گفته او افزایش مصرف مواد روانگردان هم به طور جدی عامل افزایش انتقال ویروس ایدز خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، حدود ۳۳ هزار فرد مبتلا به ویروس ایدز تاکنون در کشور شناسایی شده است اما برآورد وزارت بهداشت این است که بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در کشور به این ویروس مبتلا هستند و بسیاری از آنان هنوز شناسایی نشده‌اند.

همچنین بخوانید:  چگونه از جنگ دولت چین علیه اویغورها گریختم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗