skip to Main Content
زنان معلول دو برابر مردان بیکارند
جامعه کیوسک

زنان معلول دو برابر مردان بیکارند

معاون توابخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس برآوردهای سازمان بهزیستی حدود سه تا پنج درصد بیکاری هر منطقه به افراد معلول اختصاص دارد که این رقم در زنان معلول دو برابر مردان است.

به گفته حسین نحوی نژاد هزینه‌های وسایل کمک توانبخشی برای بیماران قطع نخاعی حداقل چهار برابر بودجه‌ای است که برای این کار اختصاص می‌یابد اما سازمان بهزیسی تلاش دارد حداقل‌ها را برای زندگی معلولان قطع نخاعی فراهم کند. به اعتفاد او راه‌حل فرار از این بن بست این است که مانند کشورهای دیگر خدمات معلولان در شمول بیمه قرار گیرد.

نحوی نژاد با بیان اینکه ۲۰ هزار معلول قطع نخاعی از گردن، سینه و کمر در کشور وجود دارد، افزود: به بیماران پرداخت مستقیم به شکل مستمری و حق پرستاری پرداخت می‌شود که بر اساس سطح ضایعه نخاعی از ۵۰ تا ۲۰۰ هزمان تومان است اما رقم حقیقی که باید پرداخت شود ۲ میلیون تومان است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه اصلاح قانون حمایت از جامعه معلولان مورد توجه دولت است، گفت: در صورت تصویب این لایحه افراد با معلولیت شدید که شغلی ندارند و  مستمری دریافت نمی کنند، حداقل مستمری برابر با مصوبه شورای عالی کار را دریافت خواهند کرددر نتیجه رقم مستمری ها رشد قابل قبولی خواهد داشت.

 

همچنین بخوانید:  قربانیان نظام نابرابر سلامت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗