skip to Main Content
گسترش کشاورزی در روستاهای بی‌آب
کیوسک

گسترش کشاورزی در روستاهای بی‌آب

در  حالی که استان‌های شرقی کشور به شدت دچار بحران کم‌آبی هستند استاندار سیستان و بلوچستان از برنامه‌ریزی برای گسترش کشاورزی در این استان خبر داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان علی‌رغم اعلام اینکه این استان دچار خشکسالی طولانی مدت شده است از ۲۰ سند توسعه کشاورزی در این استان خبر داد. در این اسناد ۳ هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار، ۵۰۰ میلیون دلار برای انتقال آب با لوله و ۷ میلیارد تومان برای احیای قنات‌ها در نظر گرفته شده است.

علی اوسط هاشمی اعلام کرد: از ۴۳ محدوه آبی قابل برداشت سیستان و بلوچستان تنها ۹ حوزه باقی مانده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس درباره بحران آب در منطقه شرق کشور می‌گوید: برخی از روستاهای استان خراسان جنوبی حتی یک درخت یا قطره آب قنات ندارند و با تانکر آبرسانی می شوند که آن هم گاهی اوقات بهداشتی نیست. وی همچنین از تخلیه ۵۰ درصد روستاهای مرزی این استان خبر داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در حالی از برنامه‌ریزی برای توسعه کشاورزی در این استان کم آب جهت تحقق «اقتصاد مقاومتی» سخن می‌گوید که برخی از کارشناسان و مدیران سابق دولتی طرح‌های خودکفایی کشاورزی و به خصوص خودکفایی گندم را از علل اصلی بحران کم آبی در ایران می‌دانند.

در همین زمینه عیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی پیش از این از برنامه‌های خودکفایی کشاورزی در برنامه ششم توسعه انتقاد کرده بود.

همچنین بخوانید:  پرونده نسل‌کشی میانمار را رها کنید
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗