skip to Main Content
هر روز هشت مورد خطای پزشکی از سوی پزشکی قانونی تایید می‌شود
جامعه کیوسک

هر روز هشت مورد خطای پزشکی از سوی پزشکی قانونی تایید می‌شود

بنابر آمار خطاهای پزشکی که توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام شده، به‌طور میانگین هر روز هشت مورد خطای پزشکی از سوی پزشکی قانونی به تایید می‌رسد. در سال گذشته ٧‌ هزار و ٣٨١ مورد پرونده با موضوع خطای پزشکی در پزشکی قانونی تشکیل شده که ۴‌ هزار و ٣۵٨ پرونده به تبرئه پزشک و ٣‌ هزار و ٢٣ پرونده به محکومیت پزشک منجر شده است.

جراحی زنان و زایمان و نازایی با ٩۴٣ مورد پرونده ارجاعی به پزشکی قانونی در صدر شکایت‌ها قرار داشته و جراحی عمومی، جراحی ارتوپدی، دندانپزشکی و پزشک عمومی به ترتیب با ۶٣١، ۶٠۴، ۵۴٢ و ٣۶۶ مورد شکایت در رتبه‌های بعدی قرار دارند. آمارهای سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد میزان شکایت‌ها با موضوع قصور پزشکی، از‌ ۴٧١۴ مورد  در سال ٩١ به ٧٣٨١ مورد شکایت در ‌سال ٩۴ افزایش پیدا کرده است.

سازمان نظام پزشکی نیز آمار جداگانه‌ای منتشر کرده که بر اساس آن، سال گذشته ١۵‌هزار مورد شکایت در این سازمان ثبت شده که در ۴٢‌ درصد موارد، منجر به محکومیت پزشک شده است؛ از جمله محرومیت دائم سه پزشک و محرومیت موقت ١١ پزشک از طبابت. بیماران می‌توانند از سه مرجع قوه قضائیه، سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی شکایت‌های خود را اعلام کنند و مشخص نیست آمارهای ارائه شده توسط پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی تا چه حد ممکن است همپوشانی داشته باشند. سامانه ١۶٩٠ برای ثبت شکایت در خصوص قصورهای پزشکان در سازمان نظام پزشکی راه‌اندازی شده است.

در پی درگذشت عباس کیارستمی و اطلاعات منتشر شده در مورد قصورهای صورت گرفته در روند درمانی وی، انتقادات نسبت به اشتباهات پزشکان بالا گرفته است.

همچنین بخوانید:  چشم‌ انتظار پشت درهای اردوگاه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗