skip to Main Content
آموزش و پرورش در حیاط مدارس مغازه می‌سازد
جامعه کیوسک

آموزش و پرورش در حیاط مدارس مغازه می‌سازد

وزیر آموزش و پرورش میگوید این وزارت‌خانه در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی مدارس، پیشنهاد ایجاد مغازه در فضای حیاط مدارس را داده است تا با این طرح جدید محلی برای کسب درآمد مدارس دولتی فراهم شود.
علی اصغر فانی در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفته است: «ممکن است یک مدرسه حیاط خیلی بزرگی داشته باشد که برِ خیابان هم باشد؛ مثلاً فرض بفرمایید ما ۴ مغازه از گوشه مدرسه به سمت بیرون احداث کنیم و منافعش را خرج مدرسه کنیم. این یکی از پیشنهادهایی هست که حتی مجلس شورای اسلامی، به ما اجازه این کار را داده است منتها ما هنوز عملیاتی نکردیم و در حال مطالعه هستیم یعنی هیچ منع قانونی ندارد. وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در حال مطالعه روی این موضوع هستیم، تصریح کرد: می‌توان به این طرح امیدوار بود البته ما یک خط قرمز داریم مبنی بر اینکه فعالیت مورد نظر نباید مغایر با مأموریت تعلیم و تربیت باشد. چند سالی است که در مساجد محله‌هایی که این امکان را داشتند، چنین اتفاقی افتاده و موجب شده است مسجد به یک خودکفایی برسد؛ ضمن اینکه به فعالیت‌های مسجد نیز لطمه نزده است».

1394110309211390769523110
آموزش و پرورش در ایران همواره با مساله بودجه مواجه بوده است و در سال‌های گذشته، هرچه بیش‌تر به سمت پولی کردن خدمات آموزشی روی آورده است. پس از تأسیس مدارس غیر دولتی، اجاره مدارس به دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها، واگذاری بوفه به بخش خصوصی، استفاده از فضاهای مدارس برای تبلیغات تجاری، خرید خدمت از بخش خصوصی که منجر به واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی شده است، اکنون نوبت به تجاری‌سازی حیاط مدارس رسیده است.

همچنین بخوانید:  در درس رقابت کن

1-1

بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۵ در حالی افزایش یافته است، که بودجه این وزارت‌خانه منهای بخش پرسنلی آن نسبت به سال قبل ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد، این درحالی است که سند تحول بنیادین صراحتاً بر «افزایش سهم هزینه‌های غیرپرسنلی در بودجه جاری آموزش و پرورش» تأکید می‌کند.

2-1

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗