skip to Main Content
۳۴ هزار پارچه آبادی تخلیه شده است
اقتصاد کیوسک

۳۴ هزار پارچه آبادی تخلیه شده است

معاون معاونت توسعه امور روستایی و مناطق محروم گفته است «۳۴ هزار پارچه آبادی کشور از ۵۰ سال قبل تاکنون تخلیه‌شد و روستاییان آن کوچ کرده اند. این به آن دلیل است که علیرغم کمک‌هایی که بعد از انقلاب در روستاها درزمینهٔ احداث جاده، برق و غیره شده اما اقتصاد و معیشت روستا موردتوجه قرار نگرفته است».

ناصر زرگر عدم توازن بین جامعه روستایی و شهریرا موجب آن دانسته که «مردم برای تأمین آینده فرزندان خود کوچ کنند و کسانی که تا دیروز تولیدکننده بودند اکنون حاشیه‌نشین شوند». وی شمار افراد حاشیه‌نشین شهرها در کشور را ۱۱ میلیون نفر اعلام کرده است. بر اساس این رقم، بیش از ۱۳ درصد جمعیت ایران و به ازاء هر هفت نفر یک نفر به حاشیه‌نشین تبدیل شده اند. پاکدشت و فیام‌دشت در اطراف تهران از نقاطی هستند که جمعیت حاشیه‌نشین آن در حال افزایش است اما در زاهدان، مشهد، اردبیل، سنندج، همدان، تبریز و کرج هم حاشیه‌نشینی رو به افزایش است. زرگز از ارائه تسهیلات به روستائیان برای تقویت ظرفیت‌هایی مانند گردشگری، دامداری و غیره خبر داده است.

پیش از این یکی نمایندگان مجلس خبر داده بود که از سال ۱۳۶۱ تاکنون، مهاجرت حاشیه‌نشین‌ها به کلانشهرها به طور متوسط ۱۷ برابر افزایش پیدا کرده است. علیرضا محجوب گفته بود «هیچ سازمانی برای حل این معضل نظارت و برنامه‌ریزی نکرده است». همچنین عباس آخوندی اعلام کرده است در حال حاضر ۱۸ میلیون نفر معادل یک سوم جمعیت ایران در وضعیت بد مسکنی قرار دارند که از این تعداد ۱۱ میلیون نفر این جمعیت در حاشیه شهرها و ۷ میلیون نفر در میان شهرها و در شرایط بدی زندگی می‌کنند. این در حالیست که پنج برنامه توسعه پس از انقلاب اجرایی شده و دولت یازدهم در آستانه اجرای ششمین برنامه توسعه است.

همچنین بخوانید:  اچ‌پی‌وی مساوی زگیل تناسلی نیست
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗