skip to Main Content
نمایشگاه بین‌المللی کتاب به ابتدای جاده قم منتقل می‌شود
کیوسک

نمایشگاه بین‌المللی کتاب به ابتدای جاده قم منتقل می‌شود

«محمدباقر قالیباف» شهردار تهران در تازه‌ترین اظهارات خود خبر از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر آفتاب (ابتدای جاده قم) داده است.

وی در این باره گفت: نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب که ابتدای جاده قم قبل از عوارضی قرار دارد در مراحل پایانی کار قرار گرفته و زیرساخت‌های خوبی در‌ آن فراهم شده است. ما به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده‌ایم سال آینده بتوانیم نمایشگاه کتاب را در آن برگزار کنیم که این امر با همکاری‌ها و توافقات صورت گرفته محقق خواهد شد.

این موضوع در حالی است که پیش از این قرار بود بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با توجه به گفته‌های «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در «باغ کتاب» واقع در تپه‌های عباس‌آباد برگزار شود.

۱۹ دوره نمایشگاه کتاب تهران تا سال ۱۳۸۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‎المللی تهران برگزار شد اما در سال ۱۳۸۶ با روی کار آمدن «محمدحسین صفارهرندی» به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه بین‎المللی کتاب به مصلای امام خمینی واقع در مرکز شهر انتقال پیدا کرد. پس از برگزاری ۹ دوره در محل مصلای امام خمینی، قرار است نمایشگاه بین‌المللی کتاب به گفته شهردار تهران به شهر آفتاب انتقال پیدا کند.

انتقال نمایشگاه بین‌المللی کتاب از مرکز شهر به بیرون از شهر با انتقاد تشکل‌های نشر نیز مواجه شده است.

همچنین بخوانید:  1200 میلیارد تومان فقط در اختیار شهردار
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗