skip to Main Content
معاینه آلات تناسلی کودکان پناه‌جو برای تعیین سن
جامعه کیوسک

معاینه آلات تناسلی کودکان پناه‌جو برای تعیین سن

کودکان پناه‌جوی بی‌شناسنامه در اروپا در برخی موارد وادار به انجام آزمایش‌‌های پزشکی برای تعیین سن، از جمله معاینه آلت تناسلی می‌شوند. سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، اخیرا در گزارشی گفته است ۲۴ هزار کودک بدون همراه یا سرپرست در اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند.

افراد زیر ۱۸سال در کشورهای اروپایی مشمول خدمات و امکانات مسکونی، درمانی و آموزشی هستند، امکاناتی که شامل پناه‌جویان بالغ نمی‌شود. به همین دلیل مقامات اروپایی به سختی تلاش دارند از «نابالغ بودن» این پناه‌جویان مطمئن شوند تا امکانات خود را به ناحق در اختیار بزرگسالان قرار ندهند. سن پناه‌جویان بدون شناسنامه به طرق مختلف ارزیابی می‌شود؛ عمومی‌ترین شیوه مصاحبه شفاهی است، اما اگر نتیجه قطعی دال بر «کودک بودن» پناه‌جو به دست نیاید، مرحله بعد آزمایش‌های پزشکی خواهد بود. این آزمایش‌ها شامل بررسی اعضای تناسلی کودک، موی بدن و صورت، بررسی صدا، اسکن از دندان‌ها، و اسکن ام‌آرآی از کل بدن می‌شود.

کودکان پناه‌جو که عموما در راه رسیدن به اروپا سختی زیادی کشیده‌اند و گاه ساعت‌ها و روزها در فضاهای تنگ و بسته سپری کرده‌اند، غالبا از فضاهای تنگ و بسته وحشت دارند. آزمایش اعضای تناسلی نیز برای کودکان، به ویژه آنهایی که در راه سفر خود تجربه خشونت و آزار را داشته‌اند، تعدی‌گرایانه و وحشتناک محسوب می‌شود. همه‌ی اینها در حالی‌ست که این نتایج این آزمایش‌ها لزوما قابل اعتماد نیستند.

rtx1ndjx

 

همچنین بخوانید:  نگرانی سردار نقدی برای تیم فرانسه و تهدید «نژاد اروپایی» از طرف مهاجران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗