skip to Main Content
تداوم انتصاب‌های فامیلی در دولت‌های مختلف
سیاست کیوسک

فامیل شهردار تهران از مرکز پژوهش‌ها تا شهرداری تهران

تداوم انتصاب‌های فامیلی در دولت‌های مختلف

شهردار تهران در حکمی داماد خود را به عنوان مشاوره ویژه انتخاب کرده است.

اقتصاد ۲۴ نوشته «شهردار تهران طی حکمی داماد خود حسین حیدری را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری انتخاب کرد.»

او در مناظرات انتخاباتی در واکنش و کنایه به دولت روحانی گفته بود که اگر رئیس جمهور شود، از هیچ یک از اقوام و فامیل‌هایش در مناصب استفاده نمی‌کند و بستگان خود را بر سر کار نمی‌آورد.

 این انتصاب در حالی است که براساس مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران، به کارگیری بستگان ممنوع اعلام شده و خود زاکانی هفته گذشته جذب هر نیروی جدیدی در شهرداری تهران را ممنوع کرده بود.

زاکانی در واکنش به انتقاد‌ها به بر سر کار آوردن دامادش در شهرداری تهران در توئیتی نوشت: «آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی با شهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت و صرفا از تجربه و دانش علمی ایشان در حوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم کرد. این امر غیرقانونی نبوده و این حکم صرفا برای اشراف و نظارت دقیق بنده از طریق ایشان در این پروژه مهم صادر شده است.»

 همچنین چمران رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این انتصاب ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته «اگر یک نفر از نزدیکان باشد هم می‌تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد.»

حسین حیدری داماد علیرضا زاکانی متولد دهه ۶۰ و مدیرعامل شرکت ایده نگار عرش است که با سازمان‌هایی همچون بانک صادرات و همراه اول و بیمه تامین اجتماعی و دانشگاه صنعتی شریف و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد همکاری دارد.

این مورد تنها استخدام فامیل مسئولان نیست بلکه در چند روز گذشته نامه‌ای درباره استخدام دختر یک نماینده مجلس در وزارت نفت به سفارش پدرش رمضانعلی سنگدوینی در فضای مجازی منتشر شد.

در دولت گذشته نیز بارها حواشی انتصابات فامیلی روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبرساز شد و همچنین بسیاری از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد نیز در دوره او به سمت و مقام رسیدند.

استخدام «ژن‌های خوب» بارها بارها اتفاق افتاده و با وجود این که حتی قوانینی در منع انتصابات فامیلی وجود دارد اما مسئولان از جایگاه خود به صورت غیرقانونی استفاده می‌کنند.

 

همچنین بخوانید:  هوای پاک‌تر زندگی میلیون‌ها پرنده را نجات می‌دهد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗