skip to Main Content
عوارض عصبی و روانی پس از ابتلا به کرونا
دانش کیوسک

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد

عوارض عصبی و روانی پس از ابتلا به کرونا

نتایج یک پژوهش آماری در وبسایت لانست نشان می‌دهند که درصد قابل توجهی از مبتلایان به کووید ۱۹ پس از بهبودی دچار مشکلات عصبی و روانی می‌شوند.
این پژوهش که بر روی بیش از ۲۳۰ هزار فرد مبتلا به کووید ۱۹ انجام شده‌ نشان می‌دهد که در ۶ ماه بعد از ابتلا به بیماری در حدود ۳۳.۶۲٪ مبتلایان دچار عارضه‌های عصبی و روانی ‌شده‌اند و از این تعداد ۱۲.۸۴٪ افراد سابقه چنین تشخیصی را نداشته‌اند. این پژوهش می‌گوید که این درصد برای بیمارانی که در طول بیماری خود به آی‌سی‌یو رفته‌اند – یعنی دچار نوع شدیدتری از کرونا شده‌اند- ۴۶٪ است.
از میان این مبتلایان ۱۷ درصد به اختلال اضطرابی، و میزان پایین‌تری به پارکینسون، خون‌ریزی مغزی، فراموشی، و سکته مغزی دچار شده‌اند.
این پژوهش بر روی کسانی انجام شده که تست کووید مثبت و بالای ۱۰ سال داشته‌اند. به همین‌ترتیب پژوهش مشابهی بر افراد مبتلا به آنفولانزا و دیگر بیماری‌های تنفسی انجام شده است و نتایج نشان داده‌ که احتمال ابتلا به بیماری‌های مغزی و روانی در مبتلایان کووید بسیار بالاتر است.
پژوهشگران این تحقیق گفته‌اند که امیدوارند این داده‌ها برای فراهم کردن امکانات و خدمات لازم به مبتلایان کووید ۱۹ کمک کند.
موج چهارم کرونا در کشور ما در حال گسترش با سرعت بسیار است و از سوی دیگر اخبار چندانی از واردات و تولید واکسن به گوش نمی‌رسد.

همچنین بخوانید:  وزارت ارشاد: رسانه ملی ایران تلگرام است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗