skip to Main Content
تداوم آلودگی هوا در اهواز
زمین کیوسک

تداوم آلودگی هوا در اهواز

اهواز هنوز با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند، میزان آلودگی در اهواز پس از چند روز پیاپی در روز گذشته هم ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست، در روز گذشته شاخص ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه سنجش کیفیت هوا در نیوساید به ۱۱۵ AQI، در ایستگاه استانداری به ۱۱۳ AQI و در ایستگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به ۱۰۶ AQI رسید که نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است. بنابر اعلام مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، از ابتدا پاییز تاکنون، ۷۱ روز ناسالم در هوای اهواز به ثبت رسید و تنها هشت روز هوای پاک را تجربه کرده است. مدت‌هاست که ساکنان شهرهای مختلفی نظیر تهران، تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز در هوای آلوده نفس می‌کشند. به گزارش ایرنا امروز(سه شنبه) هوای شهرهای مشهد با شاخص ۱۱۱، بجنورد ۱۱۲، اهواز ۱۳۷ ناسالم برای گروه‌های حساس، بندرعباس ۱۵۶ ناسالم برای همه گروه‌ها و زابل ۲۷۴ در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

در این میان مشکلات زیست محیطی دیگری همچون کمبود آب شرب، و سوختن جنگل‌ها (در شمال آتش‌سوزی‌های گیلان بعد از ۵۴ ساعت امروز تحت کنترل درآمد) نیز بر بحران‌های سالی که رو به اتمام است، افزوده است. لازم به ذکر است که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا هم با اعلام امروز وزارت بهداشت به مجموع ۵۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسید.

این آمار نزدیک به آماری است که علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در سال گذشته اعلام کرد که سالانه بیش از ۳۳ هزار نفر در ایران در اثر آلودگی هوا می‌میرند. این در حالی است که در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای خوزستان،که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  از عملکرد کارگروه کاهش آلودگی هوا دفاع کرد و گفت: «این کارگروه تاکنون بر اساس دستورالعمل‌های ملی عمل کرده و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.»

همچنین بخوانید:  استیون هاوکینگ: چیزی که باید از آن بترسیم سرمایه‌داری است، نه روبات‌ها

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗