skip to Main Content
ما سپر انسانی بخش خصوصی نیستیم
سیاست کیوسک

کارگر هفت‌تپه خطاب به قاضی:

ما سپر انسانی بخش خصوصی نیستیم

در دهمین جلسه دادگاه متهمان ارزی هفت‌تپه یکی از کارگران این شرکت حضور پیدا کرده و از مطالبات کارگران گفت. یوسف بهمنی خطاب به قاضی مسعودی مقام عنوان کرد:  «آقای قاضی هر موقع اینها[امید اسدبیگی و مهرداد رستمی مالکان هفت‌تپه و متهم قاچاق ارز] پرونده‌شون بالا می‌آید، از کارگران به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.»

کارگران هفت‌تپه آخرین حقوق دریافتیشان اسفند ماه بوده و اکنون ٣ماه است دستمزدی دریافت نکردند. آنها دو هفته است، در اعتراض به معوقات دستمزدی خود دست به اعتصاب زده و خواستار خلع ید مالکیت از اسدبیگی و رستمی شده‌اند. آمیلی، نماینده تام‌الاختیار مالکان هفت‌تپه اعلام کرده، به دلیل برگزاری جلسات دادگاه حساب‌های مالکان هفت‌تپه مسدود بوده و به همین دلیل توان پرداخت دستمزد کارگران را نداشته‌اند. اما قاضی مسعودی مقام در آخرین جلسه دادگاه خطاب به اسدبیگی گفت:  «آزادی شما برای پرداخت حقوق کارکنان است و حقوق کارکنان باید پرداخت شود. ده میلیون یوآن شما که ناشی از خریدو‌فروش ارز بوده، توقیف است.برای دادسرا امکان دادن مجوز برای این پول وجود ندارد، شما از منابعی که دارید پول را پرداخت کنید. شما منابع دیگری هم دارید و از آن می‌توانید حقوق را پرداخت کنید. تا شما را احضار می‌کنیم حقوق کارکنان را دو ماه عقب می‌اندازید. از وقتی که در اردیبهشت ماه دادگاه تشکیل شده است پرداخت حقوق را عقب انداخته‌اید و این کار را برای فشار به دادگاه انجام می‌دهید.» 

یوسف بهمنی‌، کارگر هفت‌تپه هم در ادامه این جلسه اعلام کرد:  «آقای قاضی من کارگر هفت تپه هستم و هزار کیلومتر و با هزار هزار تومان پول جمع کردن سایر فعالان خود را به این دادگاه رسانده‌ام تا صدای کارگران باشم. از زمانی‌که بخش خصوصی به اینجا اومده، به جز فلاکت و بدبختی  و نکبت هیچ دستاوردی نداشته است.» 

یوسف بهمنی با اشاره به بازداشت‌ها و پرونده‌سازی برای کارگران معترض هفت‌تپه گفت: «آقای قاضی چرا وقتی من کارگر ادعای حقمو می‌کنم، برام پرونده سازی می‌کنند و لباس زندان تنم می پوشند ولی امید اسدبیگی با این حجم عظیم از فساد با کت و شلوار داره راست راست می‌چرخه؟ کجای این عدالت است؟» 

او دو خواسته از مطالبات کارگران هفت‌تپه را این‌طور عنوان کرد: «آقای قاضی از شما دو درخواست دارم؛ اعلام خلع ید این آقایون و پرداخت تمام مطالبات از حقوق و بیمه تا بقیه مطالبات.»

پرداخت فوری حقوق‌های معوقه و تمدید دفترچه بیمه، بازگشت به کار فوری کارگران اخراج شده، بازداشت اسدبیگی و مجازات اسدبیگی- رستمی، خلع ید فوری کارفرمایان فعلی، بازگشت ثروت‌های اختلاس شده به هفت‌تپه و پایان کار مدیران بازنشسته از جمله مطالباتی است که کارگران هفت‌تپه طی ١۵روز اعتصاب خود آنها را اعلام کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  صمد بهرنگی و ترویج تفکر انتقادی مدرن در ادبیات کودک
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗