skip to Main Content
مشخصات متکدیان در سامانه جامع کشوری ثبت خواهد شد
جامعه کیوسک

مشخصات متکدیان در سامانه جامع کشوری ثبت خواهد شد

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفته است در آینده نزدیک اطلاعات متکدیان در سامانه جامع آسیب دیدگان اجتماعی کل کشور خواهد شد. بدین‌ترتیب از این پس تکدی‌گری در سابقه فرد ثبت و قابل پیگیری خواهد بود.

فرزانه مروستی می‌گوید با اجرایی‌شدن این طرح مشخصات افرادی که وارد مرکز نگهداری می‌شوند «همراه اسکن قرنیه چشم و اثر انگشت ثبت می‌شود. این کار برای معتادان متجاهر انجام می‌شد و مقرر شده برای متکدیان نیز انجام شود. در حال حاضر کارها نهایی شده و تا هفته‌های ْآینده مراکز استان تهران هم مجهز به این سامانه خواهند شد.»

به گفته مروستی «با استقرار و بکارگیری این سامانه کل اطلاعات در کشور از متکدیان در سامانه ثبت خواهد شد و ذخیره می‌شود. در حقیقت ۳۱ استان به این سامانه متصل می‌شوند و فردی که یکبار در مرکز نگهداری وارد می‌شود، اطلاعاتش ثبت می‌شود. در این شرایط اگر فردی از تکدی گری در استانی ناامید شود و به استان دیگری مهاجرت کند، استان مقصد متوجه می‌شود که فرد متکدی سابقه‌دار است.»

فرزانه مروستی همچنین از جمله موانع مقابله با تکدی‌گری را «کمبودهای زیرساختی مانند فضای اردوگاهی» و عدم تناسب مجازات با جرم خوانده است. او در ادامه «مبارزه» با تکدی‌گری را یک کار گروهی خوانده است که در آن اگر هرکدام از بخش ها عقب‌نشینی کنند، این معضل حل نخواهد شد. مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران خطاب به همه شهروندان گفت: شهروندان باید بدانند دلسوزی در مورد متکدیان جایز نیست.

در سال‌های اخیر مسئولان به جای خطاب قرار دادن و پرداختن به عوامل و بسترهای پدید آمدن و گسترش فقر در کشور عموما «افراد فقیر» را مجرم و مقصر می‌شمارند. طرح‌های «جمع‌آوری» کودکان کار و زباله‌گردان و معتادان نیز از این جمله است.

همچنین بخوانید:  آیا «پاک‌سازی» تنها راه‌حل دولت در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی است؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗