skip to Main Content
یک شرکت فرانسوی برای وا داشتن کارکنانش به استعفا آن‌ها را آزار می‌داد
اقتصاد جامعه کیوسک

یک شرکت فرانسوی برای وا داشتن کارکنانش به استعفا آن‌ها را آزار می‌داد

مدیران شرکت مخابراتی فرانسه به نام اورانژ (تلکام فرانسه) در دادگاهی به آزار و اذیت سازمان‌یافته برای اجبار کارکنان به استعفا متهم شدند.

بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ این شرکت به بخش خصوصی سپرده شد و مدیران آن تصمیم گرفتند در قالب طرح بازسازی بیش از یک‌پنجم یعنی ۲۲۰۰۰ نیروی کار را تعدیل کنند. در این دوره ۳۵ کارمند خودکشی کرده‌اند که از خود یادداشت‌هایی به‌جا گذاشته‌اند مبنی بر اینکه شرکت زندگی را برای آن‌ها غیرقابل تحمل کرده است.

اکنون در دادگاه هفت رییس سابق این شرکت ازجمله مدیرعامل و مدیر منابع انسانی آن متهم به برقراری سیستم مدیریتی آزار و اذیت سازمان‌یافته هستند که کارمندان را مجبور به استعفا می‌کرد. در این دوره بسیاری از کارمندان دایماً مجبور به تغییر شغل یا تغییر مکان می‌شدند.

اگرچه مدیران این اتهام را رد کرده‌اند اما مدارک و مستندات زیادی علیه آن‌هاست. یکی از کارکنان این شرکت بیان می‌دارد که علی‌رغم اینکه در پاریس ساکن است اما مدیران وی را به جایی در ۴۵۰ کیلومتری پاریس منتقل کردند و مدت زیادی هیچ وظایفی را برای وی تعریف نکردند. او می‌گوید: «حس انزوایی که من داشتم را تصور کنید… حسی که هیچ نیستی به جز یک انگل».

دادگاه این مدیران روز پنجشنبه به پایان می‌رسد و حکم آن‌ها چند هفته دیگر صادر خواهد شد. دادستان تقاضای حداکثر مجازات (۷۵۰۰۰ یورو) را برای این مدیران خواستار شده است.

همچنین بخوانید:  نفس‌های آخر اعتدال و امتحان چپ
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗