skip to Main Content
براساس نظرسنجی «سطح رضایت اجتماعی» در دی ماه ۹۶، «۹۰ درصد ایرانی‌ها احساس می‌کنند اوضاع خوب نیست.»
جامعه کیوسک

براساس نظرسنجی «سطح رضایت اجتماعی» در دی ماه ۹۶، «۹۰ درصد ایرانی‌ها احساس می‌کنند اوضاع خوب نیست.»

کتاب «جستارهایی در افکار عمومی جامعه ایرانی» از سوی «مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ـ ایسپا» به تازگی منتشر شده است.

نظرسنجی درباره «بافت سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز اعتباری»، نظرسنجی درباره «سبک زندگی دانشجویان»، نظرسنجی درباره «سطح رضایت اجتماعی» که در دی ماه ۱۳۹۶ و تقریباً همزمان با اعتراضاتی که در آن ماه انجام گرفت تدوین شده است و مجموعه نظرسنجی و مطالعات روندی درباره میزان استفاده مردم ایران از ماهواره، از جمله نظرسنجی‌هایی هستند که در این مجموعه مقالات، مبنای تحلیل جامعه‌شناسان و پژوهشگران اجتماعی از طیف‌های مختلف فکری قرار گرفته‌اند.

نظرسنجی «سطح رضایت اجتماعی» در دی‌ماه ۹۶ یکی از نظرسنجی‌های منتشر شده در این کتاب است. براساس این نظرسنجی «همزمان با اعتراضات دی ماه ۹۶، پیمایشی در ۱۱ استان کشور نشان می‌دهد تنها ۱۰ درصد جامعه از کلیت وضعیت موجود راضی هستند. ۹۰ درصد مردم احساس می‌کنند اوضاع خوب نیست و نیمی از این افراد آماده نشان دادن علنی اعتراض خود اما به شیوه مسالمت‌آمیز و قانونی هستند. اما نیمی دیگر یعنی ۴۰ درصد کل شهروندان معترضان خاموش هستند، یعنی از ابراز اعتراض استنکاف می‌کنند، عمدتاً به دلیل اینکه امیدی به بهبود ندارند یا از تبعات اعتراض کردن می‌ترسند.»

کتاب «جستارهایی در افکار عمومی جامعه ایرانی» به کوشش محمد آقاسی گردآوری شده و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی آن را با همکاری کارگروه تحقیقات افکارعمومی انجمن جامعه‌شناسی ایران در سال ۱۳۹۸ منتشر کرده است. این کتاب ۲۵۰ صفحه‌ای در ۵۰۰ نسخه منتشر شده و سی هزار تومان قیمت دارد.

همچنین بخوانید:  حتی عمیق‌ترین و سردترین قسمت‌های اقیانوس هم گرم شده‌ است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗