skip to Main Content
پرداخت وام دانشجویی در آمریکا، ز گهواره تا گور
اقتصاد جامعه کیوسک

۳ میلیون سالمند در آمریکا هنوز اقساط وام‌های دانشجویی‌شان را پرداخت می‌کنند

پرداخت وام دانشجویی در آمریکا، ز گهواره تا گور

سه میلیون سالمند در آمریکا هنوز اقساط وام‌های دانشجویی‌شان را پرداخت می‌کنند.

بحران وام‌های دانشجویی آمریکا به مرز ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است. این مشکل تنها باری بردوش جوانان کشور نیست بلکه ۳ میلیون از افراد بالای ۶۰ سال درآمریکا نیز هم‌چنان در حال پرداخت وام‌های دانشجویی‌شان هستند. بسیاری از این سالمندان برای پرداخت ماهیانه این وام‌ها دچار مشکل شده‌اند.

آمریکایی هایی که ۶۰ سال به بالا هستند بیش از ۸۶ میلیارد دلار بابت وام‌های دانشگاهی بدهکارند. بر اساس گزارش اخیر اداره حفاظت مالی مصرف کننده(CFPB )، تعداد افراد بالای ۶۰سال با وام‌های دانشجویی در ده سال گذشته از ۷۰۰.۰۰۰ در سال ۲۰۰۵ به ۲.۸ میلیون در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

اکثر افراد این وام را برای تامین مالی فرزند و یا آموزش نوه خود دریافت کرده‌اند، CFPB می‌گوید تقریبا یک سوم از وام گیرندگان وام را برای وابستگان خود می‌گیرند. این امر باعث می‌شود که بازنشستگی آنان به خاطر پرداخت بدهی‌ها به تعویق بیفتد. اکثر مردم نمی‌دانند که چگونه بدهی وام دانشجویی می‌تواند بر توانایی آنها در کسب وام‌های جدید تاثیر بگذارد. این موضوع در زندگی سالمندان در صورت نیاز به اعتبار برای خرید یک خودرو، تعمیر خانه و یا مقابله با هر گونه هزینه‌های بحرانی تاثیر بسزایی خواهد داشت. بسیاری از آنان اکنون مزایای تامین اجتماعی خود را جهت پرداخت بدهی دانشجویی خود استفاده می‌کنند.

دولت آمریکا که ۹۰ درصد از این مبلغ را از وام‌گیرندگان طلبکار است تا به امروز هیچ نوع تخفیفی در پرداخت این وام‌ها برای سالمندان در نظر نگرفته . این امر سالمندان زیادی را به سمت فقر هدایت خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  رقابت طالبان و نیروهای رسمی در افغانستان بر سر تعداد کشته‌ها
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗