skip to Main Content
ساخت‌و‌ساز بدون مجوز در باغ‌های تهران
جامعه سیاست کیوسک

ساخت‌و‌ساز بدون مجوز در باغ‌های تهران

در حالی که بحث و جدل‌ها در مورد ساخت و ساز در ۶۲ باغ تهران هنوز ادامه دارد، دیروز تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهد ساخت و ساز در بعضی از این باغ‌ها مدت‌هاست که بدون مجوز آغاز شده است.

دو تصویری که کانال تلگرام و صفحه توئیتر گروه شهر دیگر منتشر کرده است، نشان می‌دهد که ساخت و ساز در دو باغ واقع در خیابان اراج و نیاوران تهران آغاز شده است. این گروه همچنین ویدئویی شامل تصویر چند باغ دیگر نیز منتشر کرده است که نشان می‌دهد در باغ‌های دیگری نیز ساخت و ساز در جریان است.

یک هفته پیش علی‌اعطا سخنگوی شورای شهر تهران گفته بود که صدور مجوز ساخت و ساز در این باغ‌ها حقیقت ندارد و شورای شهر تنها به شهرداری اجازه داده است که پرونده این مجوزها را بررسی کند. او گفته بود که مخالفان به مردم اطلاعات غلط می‌دهند تا دستاوردهای شورا در زمینه حفاظت از باغ‌ها را زیر سوال ببرند.

شورای شهر تهران در روزهای پایانی سال ۹۶ مصوبه برج‌باغ که اجازه می‌داد در باغ‌های تهران برج‌های بلند ساخته شود را لغو کرد. اما در اواسط اسفندماه ۹۷ در پاسخ به استفساریه شهرداری تهران در مورد ۶۲ باغ اعلام کرد که شهرداری می‌تواند با رعایت ضوابطی به ساخت این برج‌ها مجوز بدهد.

انتشار این تصاویر نشان می‌دهد سازندگان این برج‌ها پیشاپیش از دریافت مجوزهای لازم از سوی شهرداری تهران و شورای شهر اطمینان دارند. پیش‌تر فرشاد اسماعیلی در یادداشتی در میدان با بررسی حقوقی تصمیم شورای شهر در موضوع ۶۲ باغ، آن را ترجیح «حقوق احتمالی عده‌ای» بر «حقوق مُسلم همه» دانسته بود.

همچنین بخوانید:  حاشیه‌های برگزاری مراسم روز دانشجو در کشور

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗